دادستان عمومی و انقلاب کرمانشاه، در خصوص آخرین وضعیت پرونده گلیم و گبه با ۱۳ هزار ۳۰۰ شاکی، گفت: طلب ۴۰۰ نفر از این شاکیان باقی مانده است.
کد خبر: ۹۲۴۰۶۳
تاریخ انتشار: ۲۴ آذر ۱۳۹۹ - ۱۴:۴۷ 14 December 2020

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل از فارس، شهرام کرمی امروز در جمع اصحاب رسانه در خصوص آخرین وضعیت پرونده گلیم و گبه کرمانشاه، اظهار داشت: پرونده گلیم و گبه کرمانشاه با حدود ۱۳ هزار ۳۰۰ شاکی از سال ۹۵ تشکیل شده و تاکنون هم ادامه دارد.

وی ادامه داد: با کنترل، توقیف، نگهداری و فروش اموال، خیلی از شاکیان وجه خود را دریافت کرده‌اند و الان نزدیک به ۴۰۰ نفر از این تعداد باقی‌مانده که آن‌ها هم طلب خود را دریافت کنند.

دادستان عمومی و انقلاب کرمانشاه تصریح کرد: مقداری از اموال محکوم‌علیه باقی‌مانده و در صدد فروش آن هستیم، متاسفانه موسسه‌ای که قرار بود اموال را از اجرای احکام خریداری کند بنا بر دلایلی که بانک مرکزی خط انتقال لازم را اختصاص نداده، موفق به این کار نشده، بنابراین قصد داریم از طریق مزایده معمولی اموال را به فروش برسانیم.

کرمی تصریح کرد: فروش برخی از اموال سخت است، خریدار ویژه خود را می‌طلبد که به محض فروش مابقی، طلب طلبکاران را پرداخت خواهیم کرد.

وی در ادامه بدیهی‌ترین و ضروری‌ترین لوازم زندگی و آسایش بشری را در داشتن امنیت توصیف کرد و افزود: اگر امنیت خدشه‌دار بشود تمام جوانب زندگی تحت شعاع قرار می‌گیرد.

کرمی اضافه کرد: جرم هم یک پدیده اجتماعی است که با بشر بوده و هست و خواهد بود، که در کنار آن هدف و غایت دستگاه قضا استان رسیدگی به اتهام مجرمان و گناهکاران و اعمال مجازات است و در این هم راستا حرکت هم خواهد کرد.

وی اضافه کرد: بعضی از افراد با حبس و مجازات‌های مشابه متنبه نمی‌شود و جامعه است که باید توسط دستگاه‌های حاکمیتی از خود دفاع کند.

کرمی ادامه داد: کسانی که سلاح نامتعارف حمل می‌کنند، قطعا مجازات می‌شود؛ حمل و تظاهر به قدرت‌نمایی با سلاح سرد و گرم، جرم است و تفاوتی برای قانو‌گذار ندارد.

دادستان کرمانشاه با اشاره به افزایش آمار سرقت‌ها به خصوص سرقت‌های خرد، گفت: شکی نیست بیماری کرونا، رکود اقتصادی، آمار بیکاری و معیشت مردم همه در افزایش سرقت‌ها تاثیرگذار است.

وی ادامه داد: برخورد با تمام دزدان در صورت دستگیری در چارچوب مقررات انجام می‌شود، ولی راهکار اصلی نیست؛ شرایط کرونا سبب شد کمپ‌های ماده ۱۶ تعطیل شوند، الان با ظرفیت کم کار می‌کنند و آمار زندانیان کاهش یافت همه عوامل سبب شد سرقت‌های خرد افزایش یابد.

کرمی تصریح کرد: برخورد با این عواملی که امنیت روحی و روانی مردم را به خطر می‌اندازد، با تمام قدرت ادامه دارد و اجازه جولان به آن‌ها نمی‌دهیم.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار