رئیس شبکه بهداشت، درمان و آموزش مرودشت در پایان با توجه تقاضای بیش از اندازه کارمندان، گفت: مردم نباید اصرار کنند تا آزمایش بدهند بلکه با رعایت مسائل معمول می‌توانند از ابتلا به کرونا ویروس پیشگیری کنند و در صورت بروز علائم شدید بیماری و نیز در صورت صلاحدید پزشک از آن‌ها تست گرفته می‌شود.
کد خبر: ۹۲۴۳۳۲
تاریخ انتشار: ۲۵ آذر ۱۳۹۹ - ۱۳:۱۲ 15 December 2020

تابناک فارس به نقل از باشگاه خبرنگاران:مجید اکبرزاده رئیس شبکه بهداشت، درمان و آموزش مرودشت با اشاره به اینکه این شهرستان بعد از شیراز به‌عنوان بزرگترین شهرستان استان به دلیل گستردگی شبکه بهداشت و درمان است، گفت: شهرستان مرودشت بیشترین تعداد روستا‌های حومه را در بین شهرستان‌های استان و کشور دارد.

او افزود: با آغاز اپیدمی کرونا مرودشت به‌عنوان قطب و مرکز ارجاع بیماران مبتلایان به کرونا شمال استان و تمام شهرستان‌های اطراف معرفی شد.

اکبرزاده ادامه داد: در زمان پیک کرونا ۴ بخش با ظرفیت ۱۱۵ تخت برای ارائه خدمت به بیماران کرونایی در مرودشت آماده شد که روزانه ۳۲ بیمار در لیست بستری داشتیم که خوشبختانه این بیماری تا حدودی در این شهرستان مدیریت و در حال حاضر بخش پذیرش بیماران کرونایی از ۴ بخش به یک بخش کاهش یافت.

رئیس شبکه بهداشت، درمان و آموزش مرودشت همچنین با اشاره به بحرانی که در برخی مراکز درمانی برای بستری بیمار در راهرو‌های بیمارستان مواجه بودیم، اما در شهرستان مرودشت اینطور نبود، بیان کرد: مرودشت اولین شهرستانی بود که در کمتر از ۳ هفته در رنگ بندی و کنترل شیوع بیماری دو رده بهبود وضعیت را تجربه کرد.

او در ادامه به این سوال که تست کرونا در شهرستان انجام نمی‌شود، پاسخ داد: با توجه به تغییر وضعیت و رنگ این شهرستان در حوزه بهداشتی که گفته شده است تست کرونا انجام داده نمی‌شود باید گفت طبق دستورالعمل ابلاغی تست کرونا انجام می‌شود.

اکبرزاده به روند انجام تست کرونا اشاره و تصریح کرد: در اسفندماه پارسال که تعداد بیماران کم و همچنین کیت کرونا نبود، و در اردیبهشت‌ماه برای اینکه به سمت بیماریابی برویم و تنها شهرستان بعد از شیراز بودیم که بیشترین بیماریابی و نمونه گیری تست پی سی آر کرونا را داشتیم. تا خردادماه تا روزی ۲۰۰ نمونه تست در روز را ثبت کردیم.

او اظهار داشت: از اواخر خرداد و اوایل تیرماه برای انجام نمونه گیری و تست دستورالعملی از وزارت بهداشت ابلاغ شد که مادران باردار، افراد بالای ۶۵ سال، بیمارانی که پیشینه ابتلا به دیابت بیماری‌های قلبی، ریوی یا سایر بیماری‌های مزمن را دارند و بیشتر در معرض خطر ابتلا به کرونا هستند در اولویت تست کرونا قرار بگیرند و این دستورهای کشوری و به همه جا ابلاغ و این محدودیت وجود داشت و این پروتکل ها به دلیل ابلاغیه ها صورت گرفت.

رئیس شبکه بهداشت، درمان و آموزش مرودشت گفت: برای انجام تست در بخش دولتی با توجه به دستورالعمل‌های ابلاغی محدودیت داشتیم و تا شهریور ماه این روند ادامه داشت تا اینکه شهریورماه که نکات بهداشتی تغییر کردند تا اینکه امکان آزمایش و تست برای کارمندان لحاظ شد.

اکبرزاده افزود: طبق دستورالعمل و ابلاغیه وزارتخانه و دانشگاه علوم پزشکی شیراز ما مجاز به انجام تست برای گواهی سلامت کارمندان نبودیم و همچنین هر تست بیش از ۳۰۰ هزار تومان برای دانشگاه هزینه به همراه دارد.

او با بیان اینکه مراکز ۱۶ ساعته شهرستان مرودشت حتی در روز‌های تعطیل نیز نمونه گیری را از بیماران کرونایی انجام میدهد، ادامه داد: طبق آخرین دستورالعمل ها کارمندان جهت برگشت محل کار و طی سپری کردن دوران بیماری و ایزوله خانگی نیاز به تست مجدد ندارند.

رئیس شبکه بهداشت، درمان و آموزش مرودشت در پایان با توجه تقاضای بیش از اندازه کارمندان، گفت: مردم نباید اصرار کنند تا آزمایش بدهند بلکه با رعایت مسائل معمول می‌توانند از ابتلا به کرونا ویروس پیشگیری کنند و در صورت بروز علائم شدید بیماری و نیز در صورت صلاحدید پزشک از آن‌ها تست گرفته می‌شود.

برچسب ها: کرونا ، تست کرونا ، مرودشت
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار