مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان کرمانشاه گفت: خلا نبود مهارت موجب شکاف عظیمی در میان عرضه و جذب نیروی کار آماده به بازار کار و اشتغال شده است.
کد خبر: ۹۲۴۶۷۳
تاریخ انتشار: ۲۶ آذر ۱۳۹۹ - ۱۵:۱۱ 16 December 2020

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل از فارس، یاور محمدی در آئین افتتاح اولین مجتمع آموزشی فنی و حرفه‌ای خانه صنعت، معدن و تجارت کشور در کرمانشاه، نبود عدم وجود چنین مجتمع آموزشی را خلا ارتباط جوانان با صنعت دانست.

وی اظهار داشت: آموزش‌های فنی و حرفه‌ای علی‌رغم ساختاری که دارد این حلقه مهارتی بخش صنعت را کم داشت و آموزش‌ها در بخش دولتی با حوزه صنعت فاصله داشت، چون سیستم دولتی توان بروزرسانی تجهیزات و مربیان را ندارد، ولی بخش خصوصی می‌تواند این کار را به راحتی انجام بدهد.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان کرمانشاه تاکید کرد: خلا نبود مهارت موجب شکاف عظیمی در میان عرضه و جذب نیروی کار آماده به بازار کار و اشتغال شده، صنعتگران استان همواره برای جذب نیروی کار ماهر با مشکل مواجه بودند.

وی با اشاره به اینکه جامعه اشتغال در بخش صنعت را اشتغال پایدار و معتبر می‌داند، اظهار داشت: امیدواریم صنایع هم پای کار بیایند و علاوه بر آموزش‌های درون مجموعه‌ای و ارتقاء سطح دانش کارکنان در کنار این مجتمع نیز آموزش‌های مورد نیاز را دنبال کنند.

محمدی، از مدیران صنایع خواست تا در جذب نیرو‌های خود مهارت و توانمندی افراد را مدنظر داشته باشند.

معاون صنایع سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمانشاه نیز در این مراسم، اظهار داشت: در بخش دولتی نمی‌توانستیم با بخش خصوصی ارتباط معنادار واقعی داشته باشیم؛ خانه‌های صنعت و معدن با حضور فعال و پررنگی که دارد این نقش را به خوبی ایفا کردند.

صلاحی با بیان اینکه بخشی از کار‌های دولتی را به خانه صنعت و معدن واگذار کرده‌اند، افزود: خانه صنعت و معدن استان کرمانشاه همواره در بین خانه‌های صنعت و معدن ایران پیش قدم بوده و حالا هم اولین خانه صنعتی است که اقدام به تاسیس مجتمع فنی و حرفه‌ای می‌کند.

وی یکی از مشکلات اصلی بحث بیکاری استان با توجه به بررسی‌های چند سال اخیر را عدم وجود آموزش علمی و کاربردی در سطح استان دانست و خاطرنشان کرد: فارغ‌التحصیلان دانشگاهی مهارت کافی را ندارند و این حلقه مفقوده بین دانشگاه و صنعت بود، این مرکز پیش قدم شده تا این مشکل را حل کند و امیدواریم نقش مهمی را ایفا کند و واحد‌های صنعتی نیز با در اختیار گذاشتن امکانات شاهد پویایی بیشتر باشند.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار