فرزین معتمدی در گفتگو با تابناک:
مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان کرمانشاه گفت: هدف اصلیِ اجرای طرح شهید سلیمانی کاهش مراجعات کرونایی به بیمارستان ها است.
کد خبر: ۹۲۴۸۶۸
تاریخ انتشار: ۲۷ آذر ۱۳۹۹ - ۱۱:۲۰ 17 December 2020

هدف از اجرای طرح حاج قاسم سلیمانی کاهش بار مراجعه به بیمارستان ها است

فرزین معتمدی در گفتگو با خبرنگار   تابناک کرمانشاه اظهار کرد:از ابتدای اجرایی شدن این طرح در قالب طرح ناظران سلامت و شهید حاج قاسم سلیمانی، بیش از ۶۵ هزار نفر بهره ور داشته ایم که به صورت تکمیل چک لیست هایی که همکاران بهداشت محیط دانشگاه علوم پزشکی در اختیار جمعیت گذاشته،با اعزام یک تیم به مناطق مورد نظر دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه در حال اجرا است.

وی افزود: طی این اقدام تیم ها با مراجعه به درب منازل و موقعیت های موردنظر چک لیست ها را جهت پر کردن در اختیار مردم قرار داده و سپس آنها را به دانشگاه علوم پزشکی تحویل می دهند تا براساس آن افرادی که از نظر کرونا مثبت اعلام شوند قرنطینه و افرادی که نیاز به درمان دارند تحت درمان قرار گیرند.

مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان کرمانشاه خاطر نشان کرد: بحث حمایت از این افراد نیز بر عهده بسیج جامعه پزشکی و سپاه قرار گرفته که در صورت نیاز بسته های معیشتی و حمایتی را در اختیارشان قرار می دهند.

این مسئول بیان کرد: در استان ۲۳۸ نفر در قالب تیم های سازماندهی شده و به صورت داوطلبانه با این طرح همکاری می کنند که آموزش های لازم را توسط متخصصین دانشگاه علوم پزشکی دریافت و شروع به فعالیت کرده و این طرح تا مهار بیماری کرونا ادامه دارد.

وی هدف از اجرای این طرح را کاهش بار مراجعات به بیمارستان ها دانست و ابراز کرد: خانوارهایی که افراد مبتلا به کرونا در آنها شناسایی می شود باید نظارت هایی صورت گیرد و فرد مبتلا قرنطینه و آموزش هایی در خصوص قرنطینگی داده شود.

معتمدی در پایان به نقش موثر تولید محتوای آموزشی شبکه آموزشی هلال احمر در اجرای طرح اشاره کرد و گفت:جمعیت هلال احمر آموزش های پیشگیرانه و استفاده صحیح از ماسک را داشته و با مراجعه کارشناسان به درب منازل اقدامات خود را اجرایی کرده است.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار