آستان مقدس احمدی و محمدی (ع) همزمان با آغاز دهه فاطمیه و در سالروز شهادت حضرت فاطمه زهرا (س) سیاه پوش شد و رنگ ماتم گرفت.
کد خبر: ۹۲۷۷۴۳
تاریخ انتشار: ۰۸ دی ۱۳۹۹ - ۱۶:۱۳ 28 December 2020

تابناک فارس به نقل از تسنیم: هر چند امسال شیوع ویروس کرونا به عزاداری‌ها رنگ دیگری داد اما مردم مؤمن و معتقد سومین حرم اهل بیت (ع) در ایام عزاداری امام حسین (ع) نشان دادند که توجه به سلامت و بهداشت مانعی برای ابراز ارادت به اهل بیت (ع) نیست و در ایام شهادت بانوی خوبی‌ها دخت نبی مکرم اسلام (ص) حضرت فاطمه زهرا (س) نیز با حضور گسترده در فضای مجازی و بهره‌گیری از پتانسیل‌های موجود در شبکه‌های اجتماعی سهم خود را از ارادات خالصانه به ام ابی‌ها نشان خواهند داد.

همچنین دوستداران اهل بیت (ع) امسال نذری‌ها و کمک‌های خود را به گونه دیگری ادا کردند و در راستای رزمایش مواسات و همدلی در قالب بسته‌های معیشتی در این روز‌های کرونایی به یاری افراد بی‌بضاعت و محروم شتافتند.

معاون فرهنگی و تبلیغات اسلامی حرم مطهر اظهار داشت: به مناسبت شهادت دخت رسول خدا حضرت فاطمه زهرا (س) و دهه فاطمیه و یکمین سالگرد بزرگداشت شهادت سردار دل‌ها برنامه‌های مختلفی در سومین حرم اهل بیت (ع) برگزار می‌شود.

حجت‌الاسلام احمد سلامی با بیان اینکه روز جمعه 12 دی‌ماه 99 مراسم دعای ندبه با قرائت حاج مهدی سلحشور و با سخنرانی آیت‌الله دژکام نماینده ولی‌فقیه در استان فارس و امام جمعه شیراز در این حرم مطهر بدون حضور زائر برگزار می‌شود گفت: این برنامه به‌ صورت زنده از شبکه دو سیما پخش خواهد شد.

 

مراسم دهه اول فاطمیه در شهرستان‌های زرد به صورت حضوری برگزار می‌شود

حجت الاسلام رحیم صفری گرایی معاون فرهنگی اوقاف و امور خیریه فارس هم خاطرنشان کرد: همزمان با ایام شهادت حضرت فاطمه (س) سوگواره یاس نبوی در 65 بقعه متبرکه استان فارس از جمله حرم مطهرسید علاءالدین حسین (ع)، حرم مطهر علی ابن حمزه (ع)، سید تاج الدین قریب (ع)، بقعه شاه داعی‌الله، امامزاده محمد قصرالدشت و غیره برگزار می‌شود.

وی گفت: با توجه به همزمانی این ایام با یکمین سالگرد شهادت سردار سلیمانی مراسمی در روز شنبه 13 دی‌ماه در محل حسینیه عاشقان ثارالله بعداز نماز مغرب و عشاء با حضور مسئولان برگزار خواهد شد.

صفری گرایی ادامه داد: مراسم سوگواری دهه اول فاطمیه در شهرستان‌های نارنجی به صورت مجازی و در شهرستان‌های زرد به صورت حضوری، اما محدود و با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی برگزار می‌شود.

معاون فرهنگی اوقاف و امور خیریه فارس همچنین از توزیع بسته‌های معیشتی از محل موقوفه معزالوزاره، نصب بنر در بقاع متبرکه، اعزام مبلغان و اجرای طرح نذرخون و غیره خبر داد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار