جانشین کمیته جستجوی مفقودین ستاد کل نیروهای مسلح؛
جانشین کمیته جستجوی مفقودین ستاد کل نیروهای مسلح گفت:محصول کار جهادی طرح جستجوی نور و سه قرارگاه تفحص جنوب، جبهه میانی و قرارگاه شمال غرب ، پیدا شدن پیکر پاک ۴۵ هزار شهید دوران دفاع مقدس بوده است .
کد خبر: ۹۳۱۸۱۳
تاریخ انتشار: ۲۳ دی ۱۳۹۹ - ۲۱:۰۷ 12 January 2021

به گزارش تابناک ایلام ؛  سردار ناصر سعیدی در مراسم افتتاح معراج الشهدای مهران و تکریم ۴۰ شهید تازه تفحص شده اظهار داشت: بنا بر تدبیر رهبر معظم انقلاب، طرح تفحص شهدا بصورت جدی، سازماندهی شده و جهادی تحت عنوان جستجوی نور در سراسر مرزهای کشور برای تفحص شهدا در کشور راه اندازی شد.

جانشین کمیته جستجوی مفقودین ستاد کل نیروهای مسلح در خصوص جزییات طرح جستجوی نور نیز افزود: در این طرح مقرر شد از همه تجهیزات و امکانات ستاد کل نیروی های مسلح استفاده شود.

وی اظهار داشت: پس از اجرای طرح جستجوی نور، سه قرارگاه تفحص در جنوب، جبهه میانی و قرارگاه شمال غرب کشور ایجاد شد.

سردار سعیدی اضافه کرد: محصول کار جهادی طرح جستجوی نور و سه قرارگاه تفحص، منجر به پیدا شدن پیکر پاک ۴۵ هزار شهید دوران دفاع مقدس شد.

وی افزود: : جدیت ایران در جستجوی شهدای دفاع مقدس در جهان نشان داد که هیچ کشوری به اندازه این کشور حس انسان دوستانه و بشردوستانه ندارد.

سردار سعیدی  یادآور شد : کار جهادی، داوطلبانه و مخلصانه گروه های جستجوی شهدای دوران دفاع مقدس منجر شد که تاکنون ۵۴ شهید و حدود ۲۰۰ جانباز و مجروح به کشور تقدیم کنند.

وی با اشاره به اینکه امسال ۱۲۰ شهید سرافراز دفاع مقدس با کار جهادی گروه های جستجو در کشور تفحص شد یادآور شد : در مقطع دوم تفحص شهدا پس از دوران مقدس بین سال های ۶۷ تا ۷۰ بود که سازمان ملل بین ۲ مرز ایران و عراق مستقر شد.

جانشین کمیته جستجوی مفقودین ستاد کل نیروهای مسلح بیان داشت: اقدام جهادی گروه جستجوی شهدا در کشور نشانگر ارادت این قشر به مجاهدانی است که برای دفاع از وجب به وجب خاک کشور جانفشانی کردند.

وی گفت: عملیات تفحص شهدا به دوران دفاع مقدس باز می گردد که در دوران دفاع مقدس نیز پس از هر عملیات اقدامات لازم در خصوص جستجوی مفقودین انجام شد.

جانشین کمیته جستجوی مفقودین ستاد کل نیروهای مسلح به دوران تفخص دفاع مقدس اشاره کرد و گفت: پس از جنگ هشت ساله همواره بدون هیچ وقفه ای تا به امروز بصورت کاملا جهادی جستجوی مفقودین و شهدا ادامه داشته است.

وی به ابعاد بین المللی جستجوی مفقودین دوران دفاع مقدس پرداخت و افزود:تا زمانی که ما همواره در برابر استکبار ایستاده ایم راه شهدا و ایثارگران همچنان تدوام خواهد داشت.

سردار سعیدی اضافه کرد: طرح جستجوگران نور نه تنها عنوان فرهنگ ایثار و شهدا را در کشور نهادینه می کند بلکه از نهر جاری دفاع مقدس نیز حفاظت می کند.

40 شهید تازه تفحص شده مربوط به عملیات های عاشورا 2 و والفجر 3 است

فرمانده قرارگاه جستجوی مفقودین جبهه میانی نیز در این مراسم گفت:شهدای تفحص شده از یگان های لشکر ۴۱ ثارالله، لشکر ۱۷ علی بن ابیطالب و تیپ ۵۷ حضرت ابوالفضل(ع) استان لرستان است.

وی عنوان داشت : پیکر مطهر ۴۰ شهید سرافراز دفاع مقدس از فروردین امسال تا حدود یک ماه پیش در مهران و مناطق عملیاتی چنگوله و قلاویزان تفحص شد.

علیرضا گل محمدی ماموریت جبهه میانی در خصوص تفحص شهدا از بالای خانقین کردستان عراق هم مرز با استان دیاله عراق شروع می شود و تا مرز استان واسط با الاماره در منطقه چیلات ادامه دارد.

وی تاکید کرد: فعالیت جبهه میانی در پنج محور اصلی سومار، مندلی، میمک، رزباطیه و محورهای چنگوله و قلاویزان است که عملیات تفحص توسط نیروی انسانی دستگاه های مهندسی با بالاترین دقت انجام می شود.

 گل محمدی  افزود : هدف و ماموریت اصلی گروه جستجوی شهدا در جبهه میانی این است که با قاطعیت گزارش کنیم که هیچ شهیدی برای تفحص در این منطقه وجود ندارد./م

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار