رئیس شورای عالی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم گفت: باید در مدارس زنگ نماز همانند دیگر دروس نواخته شود و این مهم از کارهای عملیاتی است که باید به آن توجه شود.
کد خبر: ۹۴۱۱۷۲
تاریخ انتشار: ۲۸ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۳:۱۴ 16 February 2021

به گزارش تابناک قم، آیت الله سیدهاشم حسینی بوشهری پیش از ظهر امروز در اجلاس سراسری نماز استان قم که در سالن همایش های شهرداری قم برگزار شد اظهار کرد: 23 سال کار شبانه روزی پیامبر اکرم(ص) در یک کفه و آنچه که مردم از رفتار و کردار پیامبر(ص) می آموزند در کفه دیگر حرکت تبلیغی پیامبر گرامی اسلام است.

وی بیان کرد: اگر محیط خانه علاوه بر نقش آموزشی نقش الگو دهی داشته باشد و مدیران ما در مدرسه علاوه بر نقش آموزشی نقش الگویی داشتند و اگر امام جماعت مسجد علاوه بر نقش آموزشی، نقش الگویی داشت آن گاه خواهید دید تاثیر نقش الگویی بسیار قابل توجه است.

رئیس شورای عالی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با اشاره به اینکه خانواده نقش کلیدی و اساسی در تربیت فرزند دارد، بیان کرد: والدین باید فرزندان را با نماز آشنا کنند و این وظیفه بر عهده والدین است.

وی برقراری ارتباط دو سویه با مدرسه را از وظایف والدین بر شمرد و تصریح کرد: همسویی بین اولیا با مدیران و مربیان در تربیت فرزندان از اهمیت زیادی برخوردار است.

آیت الله حسینی بوشهری با بیان اینکه در مسائل عبادی برخی خانواده‌ها راه افراط و برخی راه تفریط را در پیش می‌گیرند، تصریح کرد: سخت گیری در مسائل عبادی بسیار شکننده است و اما نباید دراین زمینه تفریط شود.

وی با اشاره به اینکه اجر و پاداش نماز مسئله ای قطعی است، خاطرنشان کرد: ساختمان های چند طبقه و مجتمع‌های مسکونی می سازیم ولی برای مسجد آن فکری نکرده ایم؛ مجتمع هایی که ساخته می شود پیوست فرهنگی آن مسجد بوده و پیویست فرهنگی مدارس هم مسجد است و بدون پیوست فرهنگی مدارس ناقص است.

رئیس شورای عالی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم تصریح کرد: باید در مدارس زنگ نماز همانند دیگر دروس نواخته شود و این مهم از کارهای عملیاتی است که باید به آن توجه شود.

وی گفت: نباید کلاس های درس در وقت اذان برگزار شود و باید دانش آموزان فرصتی برای تنفس معنوی داشته باشند. گاهی دیده می شود که سر وقت نماز ظهر و مغرب کلاس برگزار می‌شود و باید برای نماز و بیان احکام وقت مشخصی داشته باشیم.

آیت الله حسینی بوشهری با اشاره به اینکه در فعالیت های فرهنگی و مذهبی نباید فصلی عمل شود بلکه نیازمند استمرار و مداومت هستیم، بیان کرد: باید مسؤولیت ها بین دانش آموزان تقسیم شود و همه دانش آموزان خود را در امر مهم اقامه نماز سهیم و شریک بدانند.

وی تصریح کرد: عمران مسجد تنها به ساختمان و مناره و گنبد نیست بلکه عمران واقعی مساجد در این است که تعداد شرکت کنندگان در نماز جماعت منحصر به افراد مسن نباشد.

رئیس شورای عالی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم گفت: شهرداری و استانداری باید نسبت به هزینه کرد بودجه های فرهنگی در حوزه نماز اهتمام داشته باشد.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار