موج چهارم در راه؛
تابناک سمنان: نوید دانایی رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان از روند افزایش شناسایی مبتلایان سرپایی در این استان خبر داد و گفت: تقریبا یک‌سوم موارد مثبت شناسایی شده سرپایی نیازمند بستری شدن هستند.
کد خبر: ۹۴۲۵۶۵
تاریخ انتشار: ۰۳ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۴:۲۹ 21 February 2021

Image result for بستری کرونایی

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار کرد: این روزها به طور متوسط روزانه 50 مورد مبتلای قطعی به صورت سرپایی در شهرستان‌های شش‌گانه تحت‌پوشش علوم پزشکی سمنان شناسایی می‌شوند که حدودا یک سوم آنها نیازمند بستری شدن هستند.

وی ضمن هشدار در خصوص خطر افزایش شیوع دوباره کووید19 افزود: در سه روز اخیر 26 بیمار مبتلای جدید در بیمارستان‌های تحت‌پوشش علوم پزشکی سمنان بستری شدند.

نوید دانایی با تاکید بر لزوم مراقبت بیشتر از سوی شهروندان اضافه کرد: این روند رو به افزایش شناسایی مبتلایان سرپایی ممکن است در روزهای آتی به افزایش بیشتر موارد بستری شده کروناویروس در استان بیانجامد.

دانایی ادامه داد: با بستری شدن این تعداد شمار مبتلایان قطعی بستری شده از ابتدای شیوع کروناویروس تا کنون در جمعیت تحت‌پوشش این دانشگاه به چهار هزار و 564 نفر رسیده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان با اشاره به اینکه امروز سالگرد بستری شدن اولین بیمار مبتلا به کرونا ویروس در بیمارستان‌های تحت پوشش دانشگاه است، گفت: یک سال از همه‌گیری ویروس منحوس کرونا ویروس می‌گذرد و یک سال است که همکاران ما دوشادوش یکدیگر بطور شبانه روزی در حال خدمت رسانی به بیماران کرونایی و مبارزه با این ویروس هستند.

دبیر ستاد استانی مقابله با کروناویروس  ادامه داد: دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان دومین دانشگاه علوم پزشکی در سراسر کشور است که درخصوص رهگیری و پیگیری بیماران مبتلا به کرونا ویروس موفق عمل کرده است که این نشان از روند مطلوب پیگیری همکاران عزیزم در حوزه بهداشت در سطح شهرستان های تحت پوشش دانشگاه دارد.

دانایی بر لزوم آموزش بیشتر به مردم پیرامون بیماری کرونا ویروس، نظارت بر اقدامات انجام شده در منطقه و حمایت از گروه های آسیب‌پذیر در جامعه تاکید کرد و با اشاره به این که پیک چهارم بیماری در راه است، گفت: باید با تمام توان و نیرو شناسایی و غربالگری بیماران انجام شود و پیگیری موارد مبتلا و قرنطینه بیماران بیش از پیش مورد رصد قرار گیرد.

رئیس دانشگاه ضمن قدردانی از زحمات مدافعان سلامت، اظهار کرد: بدون تردید در حوزه سلامت، کیفیت کار مهمتر و اصولی تر از کیمیت کارها می باشد؛ بنابراین باید نگاه‌مان را از کمی به کیفی تغییر دهیم.

دکتر دانائی با اشاره به دستاوردهای این دانشگاه که در سایه کار تیمی به دست آمده است، گفت: خدا را شاکرم که توسعه این دانشگاه در سایه کار تیمی به بهترین شکل اتفاق افتاده است. در هر کاری که بخواهیم موفق عمل کنیم، باید به‌فکر کار تیمی باشیم و در حال حاضر یک تیم منسجم خوب و فعال در حال خدمت رسانی به جامعه هستند که بنده به عنوان عضوی از این جامعه از زحمات تک تک همکارانم در هرپست و جایگاهی قدردانی می‌کنم.

این پزشک فوق‌تخصص خاطرنشان کرد: امروز با توجه به شیوع کرونا ویروس در کشور، جامعه حوزه سلامت در ویترین شیشه‌ای در حال خدمت‌رسانی است و باید خیلی مراقب باشیم که در کنار مقابله با ویروس کرونا و توسعه زیر ساخت‌های آموزشی، درمانی، بهداشتی، پژوهشی و دانشجویی و فرهنگی، درگیر مسائل حاشیه‌ای و غیراساسی نشویم.

لطفا مارا در شبکه های اجتماعی یاری کنید:

اینستاگرام تابناک سمنان
Email: semnantabnak@gmail.com

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار