معاون استاندار: 
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری لرستان گفت: باتوجه به شیوع ویروس کرونا و احتمال وقوع موج چهارم این ویروس، لرستان میزبان مسافران نوروزی نخواهد بود.
کد خبر: ۹۴۴۹۳۲
تاریخ انتشار: ۱۱ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۹:۴۲ 01 March 2021

 

به گزارش  تابناک لرستان،محمود ثمینی روز دوشنبه در نشست شورای اطلاع رسانی استان در سالن جلسات استانداری لرستان اظهار کرد: ویروس جهش یافته انگلیسی میزان ابتلا بالایی دارد قدرت انتشار آن ۲۰ برابر بیشتر از کرونا است که در این راستا اقدامات خوبی با تصمیم استاندار محترم استان گرفته شد.

معاون استاندار لرستان با اشاره به اینکه ممنوعیت تردد در مرز استان خوزستان به لرستان اعمال شد گفت: اکنون ۱۱ شهر خوزستان وضعیت قرمز دارند به دلیل همجواری با لرستان و باتوجه به اینکه هشت شهر استان در وضعیت زرد کرونایی قرار دارند باید رعایت نکات بهداشتی بیش از پیش جدی گرفته شود.

وی بیان کرد: در اسفند ماه سال گذشته مردم همکاری لازم را داشته و امیدوارم امسال هم رعایت کرده و از تجمعات پرهیز کنند.

وی ادامه داد: لرستان امسال پذیرای هیچ مهمان نوروزی نخواهد بود و دستگاه های اجرایی، هیچگونه خدمات رسانی نخواهند کرد.

معاون استاندار لرستان اظهار کرد: خطر ابتلا به ویروس جهش یافته بالا است و در صورت رعایت نکردن نکات بهداشتی موج چهارم کرونا را شاهد خواهیم بود.

ثمینی گفت: مردم آیین پنجشنبه آخر سال را برگزار نکنند و از حضور در آرامستان‌های شهرهای استان همچنین از شرکت در مراسمات عزاداری پرهیز کنند.

وی در بخشی دیگر از سخنان خود اظهار کرد: خدمات انجام شده دولت یازدهم و دوازدهم توسط دستگاه های اجرایی در بخش های عمرانی و اقتصادی در قالب آمار و ارقام اطلاع رسانی شود چراکه اقدامات خوبی صورت گرفته و باتوجه به مشکلات و تحریم های ظالمانه، فضا سازی علیه اقدامات دولت شکل گرفته که شایسته نیست.

ثمینی با اشاره به اینکه ضعف هایی وجود دارد اما باید اقدامات مثبت اطلاع رسانی شفاف شود تا مردم دلگرم شوند گفت: اگر بخواهیم قوه مجریه را تضعیف کنیم چیزی عاید مملکت نخواهد شد و تنها یاس و ناامیدی بوجود می‌آید، دشمن تاکنون دلش برای مردم نسوخته و اگر با ظاهری فریبنده سخنانی می‌گوید دلسوزی نمی‌کند و تخریب را در نظر می‌گیرد.

معاون استاندار لرستان اظهار کرد: اقدامات قوه مجریه در کنار اقدامات دیگر قوا اقدامات نظام جمهوری اسلامی است و باید اطلاع رسانی شود تا مردم از جزییات عملکرد آگاه باشند.

ثمینی در خصوص آخرین وضعیت بازار لرستان ادامه داد: اقدامات خوبی از سوی سازمان صمت، جهاد کشاورزی و مجموعه تنظیم بازار استان صورت گرفت و تا حدودی موجب آرامش مردم شده است.

وی با اشاره به اینکه آرامش نسبی به بازار برگشته است گفت: دولت اعلام کرد که یارانه کالاهای اساسی قطع نمی‌شود و این کالاها در سال آینده گران نخواهند شد و مردم نگران نباشند.

معاون استاندار لرستان در بخشی دیگر از سخنان خود با اشاره به انتخابات پیش رو اظهار کرد: سیزدهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری و ششمین دوره شورای اسلامی شهر و روستا خرداد ۱۴۰۰ در لرستان انجام می‌شود و با کمک مردم و دستگاه های اجرایی اقدام لازم انجام خواهد شد.

ثمینی افزود: در انتخابات شورای اسلامی شهر و روستا بررسی لازم در خصوص داوطلبان صورت می‌گیرد و برگه های عدم سوء پیشینه افراد داوطلب از ۱۵ آذرماه به هماهنگی دستگاه‌های انتظامی ابلاغ و صادر خواهد شد.

وی ادامه داد: فرمانداران اقدامات لازم را انجام خواهند داد و هیأت های اجرایی انتخابات شورای اسلامی شهر و روستا در لرستان تشکیل می‌شود.

وی گفت: در ۲۰ اسفند ۹۹ ثبت‌نام داوطلبان انتخابات شورای اسلامی در شهرها و ۱۶ فروردین ۱۴۰۰ ثبت‌نام داوطلبان شورای روستایی آغاز می‌شود.

ثمینی بیان کرد: تشکیل هیات های اجرایی انتخابات ریاست‌جمهوری با هماهنگی با وزارت کشور در اختیار استان خواهد بود و ثبت‌نام از داوطلبان ریاست‌جمهوری۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۰ انجام می‌شود.

 

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار