حدود یک هفته قبل مردی از دیار جوانمردی در شهرستان الیگودرز به علت سکته در بیمارستان هفتم تیر دورود بستری و روز گذشته دچار مرگ مغزی شد؛ اما این پایان کار نبود، چرا که خانواده او با اهدای اعضای بدنش به 5 بیمار نیازمند، زندگی دوباره بخشیدند.
کد خبر: ۹۴۵۹۰۱
تاریخ انتشار: ۱۴ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۵:۴۷ 04 March 2021

به گزارش تابناک لرستان، داود امیری مرد 56 ساله که متولد الیگودرز و ساکن ازنا بود، حدود یک هفته قبل به علت سکته مغزی در بیمارستان بستری و روز گذشته دچار مرگ مغزی شد.

خانواده داود هرگز باور نمی‌کردند او که تا همین چند روز قبل مشغول امور جاری زندگی‌اش بود، حالا روی تخت آرام گرفته است. اما آن چیزی که به چشم می‌دیدند واقعیت داشت.

تلاش پزشکان برای نجات داود چند روز طول کشید و در این مدت خانواده‌ و پنج فرزندش آرام و قرار نداشتند و برای نجات او دست به دعا برده بودند. سطح هوشیاری او مدام در حال تغییر بود. این شرایط برای چند روز ادامه داشت تا اینکه سرانجام داود دچار مرگ مغزی شد و پزشکان اعلام کردند که بازگشتش به زندگی غیرممکن است.

خانواده امیری با اعلام مرگ مغزی جگرگوشه‌شان تصمیم بزرگی گرفتند و اعلام کردند که حاضرند تا اعضای بدن داود را به بیماران اهدا کند. در این شرایط و پس از قطعیت یافتن این موضوع که او دیگر به زندگی برنمی‌گردد، پیکرش شامگاه چهارشنبه 13 اسفندماه به بیمارستان امام تهران منتقل و  صبح پنجشنبه 14 اسفندماه اعضای بدنش جداسازی تا به بیماران نیازمند اهدا شود.

خانواده داود امیری با قلبی سخاوتمندانه، رضایت‌نامه‌ای را امضا کردند تا شاید فرزندانی از بی‌پدری و والدینی از داغ عزیز رهایی یابد.

پایان خبر/به نقل از پایگاه خبری یافته

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار