مدیرکل هواشناسی لرستان:
مدیرکل هواشناسی لرستان گفت: سامانه بارشی جدیدی روز پنجشنبه آسمان استان را در بر می‌گیرد و تا بامداد شنبه هفته آینده فعال است.
کد خبر: ۹۴۷۶۶۸
تاریخ انتشار: ۲۰ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۳:۴۵ 10 March 2021

به گزارش تابناک لرستان، بهروز مرادپور روز چهارشنبه به رسانه ها اعلام کرد: در این مدت ابرناکی، بارش باران همراه با رعد و برق، درمناطق سردسیر، ارتفاعات و گردنه ها ریزش برف، مه آلود شدن هوا و کاهش دید، وزش باد شدید، احتمال رگبار تگرگ در همه نقاط به ویژه نیمه شرقی استان تا بامداد شنبه پیش بینی می شود.

وی اظهار داشت: اختلال در تردد جاده ای، لغزندگی جاده ها، ایجاد رواناب های سطحی، آبگرفتگی معابر عمومی، سیلابی شدن مسیل ها، بالا آمدن سطح آب رودخانه ها، کولاک در گردنه های برفگیر و کوهستانی، خطر وقوع صاعقه در ارتفاعات، خسارت به برخی محصولات کشاورزی، آسیب به گلخانه ها و احتمال شکستن درختان از پدیده های قابل انتظار این سامانه است..

مرادپور توصیه کرد: هم استانی ها در سفرهای برون شهری بویژه مناطق کوهستانی، تجهیز خودرو به امکانات ایمنی و گرمایشی، احتیاط در توقف و تردد در حاشیه رودخانه ها و مسیل ها را مدنظر بگیرند و از هر گونه فعالیت‌ کوهنوردی پرهیز کنند.

وی با بیان اینکه روز پنجشنبه اغلب بارش ها پراکنده است ادامه داد: تمرکز و شدت بارش ها برای روز جمعه پیش بینی می شود و ریزش برف در مناطقی از نیمه شرقی استان بخصوص گردنه ها و نواحی کوهستانی نمود بیشتری خواهد داشت.

انتهای پیام/

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار