مدیر درمان تامین اجتماعی:
مدیر درمان تامین اجتماعی لرستان گفت: ۸۰ فرد مبتلا به کرونا در بیمارستان‌ تامین اجتماعی خرم‌آباد بستری هستند و ظرفیت این بیمارستان برای پذیرش در حال تکمیل شدن است.
کد خبر: ۹۵۴۸۳۹
تاریخ انتشار: ۲۲ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۰:۴۶ 11 April 2021

به گزارش تابناک لرستان ، "امین بهاروند" روز یکشنبه در جمع خبرنگاران، اظهار داشت: اکنون روزانه هشت تا ۱۰ فرد مبتلا به کرونا در بیمارستان تامین اجتماعی خرم‌آباد بستری می‌شوند در حالی که تعداد افراد بستری براثر کرونا در پیک سوم و در آبان و آذر ۹۹ روزانه ۲ تا سه نفر بود. 

وی با بیان اینکه یکم فروردین ۱۴۰۰ در مجموع سه مرکز بیمارستانی استان، یک بیمار کووید ۱۹ بستری بود که اکنون تنها در بیمارستان‌ تامین اجتماعی خرم‌آباد ۸۰ نفر بستری هستند اظهار داشت: این موضوع بیانگر این است که مردم بیشتر از گذشته باید دستورالعمل های بهداشتی را رعایت و خطر ابتلا  به این بیماری را جدی بگیرند چرا که تعداد مبتلایان و بستری ها در حال افزایش است.
وی خاطرنشان کرد: در بیمارستان تامین اجتماعی خرم آباد بجزء اوژانس و زایشگاه تمام بخش‌ها به کرونا اختصاص داده شده است و ظرفیت بیمارستان برای مبتلایان به کرونا تکمیل است.

بهاروند اضافه کرد: بیمارستان تامین اجتماعی خرم آباد این آمادگی را دارد تا در صورت نیاز تعداد تخت ها را به ۹۰ تخت افزایش دهد و اکنون ۲ بخش دیگر بیمارستان به افراد مبتلا به کرونا اختصاص داده شده است..

مدیر درمان تامین اجتماعی لرستان گفت: در صورت افزایش تعداد مبتلایان به کرونا، بخش افراد تصادفی و بخش های خاص را به مبتلایان به کرونا اختصاص می‌دهیم چون سیر ابتلا به این ویروس در استان بسیار عجیب است و به این شدت در ۱۴ ماه گذشته نداشته ایم.

بهاروند خاطرنشان کرد: در صورتی که ظرفیت بیمارستان‌های تامین اجتماعی استان تکمیل شود باید دانشگاه علوم پزشکی لرستان در این زمینه تصمیم‌گیری کند.

مدیر درمان تامین اجتماعی لرستان اضافه کرد: از روز ۱۸ فروردین ۱۴۰۰ تاکنون از پذیرش بیمارانی که می توانند بعدا بستری شوند، خودداری کرده‌ایم و بقیه بخش ها را به بیماران کووید ۱۹ اختصاص داده‌ایم.

وی درباره تعداد کادر درمانی که از تامین اجتماعی لرستان به ویروس کرونا مبتلا شدند، نیز گفت: از آغاز شیوع ویروس کرونا تاکنون ۴۰۰ نفر از یک هزار و ۴۰۰ نفر کادر درمان در استان به این ویروس مبتلا شدند و در واقع می توان گفت که یک سوم کادر درمانی از اول سال تاکنون مبتلا شده‌اند.

وی تاکید کرد: در حال حاضر شرایط ابتلا به کرونا در لرستان یک سیر عجیب صعودی و حتی از آغاز شیوع اولیه ویروس کرونا که اطلاعات درستی از این ویروس نبود  متفاوت تر است که تنها راه، کمک مردم به این مساله رعایت پروتکل‌های بهداشتی و پرهیز از هرگونه تجمع است.

تعداد جان باختگان کرونا در این استان با فوت ۶ بیمار طی ۲۴ ساعت گذشته به یکهزار و ۴۳۳ نفر رسیده است.

در ۲۴ ساعت گذشته یک هزار و ۲۱۳ بیمار جدید مبتلا به کرونا در لرستان شناسایی شده است و در مجموع تاکنون ۸۵ هزار و ۱۳۶ نفر در استان به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند.

در حال حاضر تمامی شهرهای لرستان در وضعیت قرمز شیوع کرونا قرار دارند.
انتهای پیام/

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار