ستاد اجرایی فرمان امام (ره) در راستای لبیک به ندای مقام معظم رهبری مبنی بر انجام رزمایش کمک مؤمنانه و حمایت از خانواده‌های نیازمند وهمچنین جهت زنده نگه داشتن یاد شهید توکل مصطفی زاده ۱۲ هزار و ۵۰۰ بسته معیشتی بین نیازمندان توزیع کرد.
کد خبر: ۹۶۲۵۳۹
تاریخ انتشار: ۱۹ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۰۰:۰۰ 09 May 2021

 

به گزارش تابناک لرستان به نقل از خبرگزاری تسنیم، با آمدن ویروس کرونا در کشور و متضرر شدن بسیاری از کسب و کارها و مشاغل، جریان جدیدی در کشور شکل گرفت و فعالیت‌‌های جهاد گونه‌‌ای در نقاط مختلف اجرا شد به طوری که همه مردم با دل و جان پای کار آمدند و هر کسی به گونه‌‌ای نقش خود را در این نبرد سهمگین در مقابل ویروس کرونا ایفا کرد.

می‌توان گفت این همدلی مردم و این فداکاری برای مقابله با کرونا، بوی دوران دفاع مقدس به خود گرفته است و مردم ایران باز هم اوج همدلی و فداکاری خود را نشان دادند.

پس از  دستور مقام معظم رهبری مبنی بر مواسات و کمک مومنانه همدلی و مواسات جلوه زیبا و بی نظیری بود که  در آن خیران و ارگان‌های انقلابی همچون ستاد اجرایی فرمان امام (ره) دست نیازمندان را گرفتند در همین راستا تاکنون 5 مرحله  رزمایش همدلی و مواسات  توسط ستاد اجرایی فرمان امام (ره ) در استان  برگزار شده است تا بخشی از آلام و نیازهای نیازمندان تامین و جبران شود.

اجرای فاز دوم پنجمین مرحله کمک مومنانه در لرستان

حامد ویس کرمی مدیرکل ستاد اجرایی فرمان امام (ره) در لرستان امروز در برنامه فاز دوم پنجمین مرحله کمک مومنانه تحت عنوان احسان رمضان  که در دانشگاه آزاد اسلامی واحد خرم‌آباد برگزار شد با بیان اینکه  احسان و نیکوکاری مورد تاکید قرآن کریم و تاکید و تایید روایات معصومین است اظهار داشت: این روزها همه گیری ویروس منحوس کرونا در جامعه به گونه‌ای است که سبب اختلال در بسیاری از مشاغل، کسب و کارها و ایجاد مشکلات اقتصادی و  معیشتی در خانواده‌ها شده است. 

وی افزود: امروزه  احسان و نیکوکاری که توسط مردم و ارگان‌های انقلابی در سطح کشور در حال برگزاری سیل عظیمی از  مهربانی است که  به این واسطه شرایطی ایجاد شده که در دنیا بی نظیر است. 

مدیرکل ستاد اجرایی فرمان امام (ره) در لرستان عنوان کرد: ستاد اجرایی فرمان امام راحل به عنوان یک ارگان انقلابی از ابتدای شیوع ویروس منحوس کرونا تاکنون بالغ بر 276 هزاربسته معیشتی، پروتئینی، بهداشتی و مشق احسان در میان نیازمندان و آسیب دیدگان از کرونا توزیع کرده است.

 

 توزیع 12 هزار و 500 بسته معیشتی در پنجمین مرحله کمک‌ها

وی با اشاره به برگزاری فاز دوم از  پنجمین مرحله  رزمایش همدلی و احسان بیان کرد: فاز دوم از پنجمین مرحله رزمایش احسان و همدلی مزین  به نام و یاد شهید توکل مصطفی  زاده با اهدا 12 هزار و 500 بسته معیشتی با ارزش ریالی بالغ بر 2 میلیارد و 800 میلیون تومان در سطح استان توسط 14 قرارگاه جهادی  خدمات رسانی ستاد اجرایی فرمان امام (ره) در میان نیازمندان و آسیب دیدگان از کرونا اجرا شد.

ویس کرمی گفت: کلیه بسته‌های معیشتی به صورت محله محور و مسجد محور  و بر اساس  شناسایی نیازمندان که  از قبل توسط  گروههای جهادی و مراکز نیکوکاری  انجام شده است بین جامعه هدف که افراد  آسیب دیده از کرونا توزیع می‌شود. 

وی تصریح کرد : با توجه به شرایط  کرونایی حاکم بر استان روند کمک‌های مومنانه توسط ستاد اجرایی فرمان امام (ره) و  بنیاد احسان این ستاد در آینده نیز ادامه دارد.

 

توزیع 276 هزار بسته معیشتی، پروتئینی و بهداشتی

مدیرکل ستاد اجرایی فرمان امام (ره) در لرستان با بیان اینکه فعالیت‌ها و اقدامات متعددی توسط ستاد اجرایی فرمان امام (ره) در استان لرستان جهت رسیدگی به امور محرومان در حال انجام است  خاطر نشان کرد: توزیع بالغ بر 276 هزار بسته معیشتی، پروتئینی، بهداشتی و مشق احسان، پخت  بالغ بر 230  هزار پرس غذای گرم طی یک ساله گذاشته و همچنین پشتیبانی پخت 17 هزار پرس غذای گرم توسط گروههای جهادی، مراکز نیکوکاری و کمیته امداد  به صورت مسجد محور با پیوست فرهنگی دینی در ماه مبارک رمضان امسال از جمله اقدامات ستاد اجرایی فرمان امام (ره) در استان  لرستان است.

وی اظهار داشت: اهداء بالغ بر 200 فقره جهیزیه و کمک جهیزیه به زوج‌های جوان  جهت ترویج ازدواج آسان و سبک زندگی ایرانی اسلامی در بین جوانان،  تجهیز 35 خانه ورزش در راستای پرورش استعدادهای ورزشی در میان جوانان و نوجوانان  از دیگر اقدامات ستاد اجرایی فرمان امام (ره) در استان است. 

ویس کرمی افزود: جهت  کمک به ساخت مسکن محرومان در راستای  طرح احداث مسکن ملی 2 هزار واحد مسکونی برای اقشار نیازمند توسط  ستاد اجرایی فرمان امام (ره) هدف گذاری شده ولی چنانچه زمین مساعد و مناسب  از طرف دستگاه‌های  متولی تامین شود به تعداد 5 هزار مسکن و بیشتر نیز قابل ارتقاء است.

مدیرکل ستاد اجرایی فرمان امام (ره) در لرستان با بیان اینکه در این ستاد رسم بر این است برنامه‌ای  شروع نمی‌شود مگر اینکه قابل تحقق باشد عنوان کرد: خوشبختانه هم اکنون از تعداد 2 هزار واحد مسکونی اقشار نیازمند در طرح اقدام ملی مسکن  عملیات اجرایی بالغ بر هزار و 200 واحد مسکونی توسط ستاد اجرایی فرمان امام (ره) در استان شروع شده است. 

ایجاد بیش از 21 هزار اشتغال مستقیم و غیر مستقیم

وی با اشاره به ایجاد بیش از 21 هزار اشتغال مستقیم و غیر مستقیم در حوزه اشتغال روستایی در سطح استان بیان کرد: تاکنون بالغ بر 8 هزار و 700 طرح اشتغال روستایی  در استان لرستان  با پرداخت 317 میلیارد تومان تسهیلات توسط بنباد برکت ستاد اجرایی فرمان امام (ره) اختصاص داده شده است. 

ویس کرمی  با اشاره به فعالیت‌های  عمرانی ستاد اجرایی فرمان امام (ره) در استان لرستان گفت: تاکنون بالغ بر 81 میلیارد تومان طرح عمرانی  در استان  تعریف شده و 257 طرح  عمرانی در حوزه های مختلف همچون ساخت 81 پروژه  مدرسه سازی، تکمیل  15 اورژانس بین جاده‌ای، راه روستایی، ساخت  مساجد، خانه‌های عالم، مراکز درمانی و پل‌های روستایی در حال اجرا است که بخشی از این پروژه‌ها  به افتتاح رسیده است.

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار