معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی لرستان:
معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی لرستان گفت: سال گذشته بیش از 370 هزار تن گندم در لرستان تولید شد اما بر اساس آخرین بررسی‌ها در خوشبینانه ترین حالت امسال میزان تولید گندم در لرستان 200 هزار تن خواهد بود که این میزان حدود 60 درصد سال گذشته است.
کد خبر: ۹۶۳۶۸۴
تاریخ انتشار: ۲۳ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۰:۴۷ 13 May 2021

به گزارش تابناک لرستان، جواد صالحیان  امروز در گفت‌وگو با اهالی رسانه در خرم‌آباد، اظهار داشت: برداشت گندم در مزارع شهرستان پلدختر آغاز شده است و تا به امروز میانگین برداشت این محصول در مزارع دیم به ازای هر هکتار 400 کیلوگرم بوده است که مقداری بسیار ناچیز است.

وی با بیان اینکه بر اساس برسی‌های صورت گرفته وضعیت کشت‌های مناطق گرمسیری استان از مناطق سردسیری استان بهتر است، افزود: البته این موضوع در مورد کشت‌های دیم صدق می‌کند اما وضعیت کشت‌های آبی گندم مناسب است.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی لرستان بیان کرد: سال گذشته بیش از 370 هزار تن گندم در لرستان تولید شد که از این میزان دولت توانست حدود 290 هزار تن گندم خریداری کند.

صالحیان در بخش پایانی صحبت‌های خود تصریح کرد: بر اساس آخرین برسی‌ها در خوشبینانه ترین حالت میزان تولید گندم در لرستان 200 هزار تن خواهد بود و میزان خرید نیز حدود 100 هزار تن خواهد بود که بر این اساس میزان تولید گندم امسال در خوشبینانه ترین حالت 60 درصد سال گذشته خواهد بود.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار