معاون فنی دانشگاه علوم پزشکی استان کرمانشاه گفت: از زمان آغاز تزریق واکسن کرونا در استان تاکنون هیچگونه عارضه خاصی گزارش نشده است.
کد خبر: ۹۶۹۲۴۱
تاریخ انتشار: ۱۷ خرداد ۱۴۰۰ - ۰۹:۴۰ 07 June 2021

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل ازفارس،سارا شاه‌آبادی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرمانشاه، در خصوص آخرین وضعیت بیماری کرونا در استان، اظهار داشت: براساس آخرین رنگ‌بندی اعلام شده تنها شهرستان پاوه قرمز است.

وی ادامه داد: ویروس کرونا همچنان در حال چرخش است و موارد بستری و مرگ و میر هنوز در استان داریم، متأسفانه این ویروس میان ما وجود دارد و برای افزایش میزان بقای و ماندگاری خود مرتب در حال جهش است.

معاون فنی دانشگاه علوم پزشکی استان کرمانشاه تصریح کرد: تا زمانی که از سوی مقامات بهداشتی و کسانی که در رأس رصد بیماری هستند خبر فروکشی بیماری اعلام نشود همچنان باید پروتکل‌های بهداشتی رعایت شود.

وی با اشاره به در حال انجام بودند واکسیناسیون عمومی ۷۰ ساله به بالاها، گفت: برنامه این است اگر به موقع واکسن به دست ما برسد تا نیمه اول تیرماه تمامی افراد بالای ۶۰ سال واکسینه خواهند شد.

شاه‌آبادی اضافه کرد: افراد که متقاضی دریافت واکسن هستند و براساس گروه سنی که اعلام می‌شود به سامانه سامانه salamat.gov.ir مراجعه و ثبت‌نام کنند تا با توجه به محل سکونت مکان و زمان انجام واکسیناسیون برای متقاضی پیامک می‌شود.

وی تصریح کرد: از اواخر بهمن‌ماه واکسیناسیون در استان آغاز شده و تاکنون عارضه خاصی در استان گزارش نشده است و دریافت‌کنندگان واکسن در سلامتی کامل هستند، مردم به کلیپ‌های منتشر شده از سوی افرادی که فاقد صلاحیت علمی هستند و شایعاتی را منتشر می‌کنند توجه نکنند.

شاه‌آبادی تصریح کرد: مردم توجه کنند هرنوع واکسنی که در دسترس بود، تزریق کنند تا به زودی شاهد از بین رفتن بیماری و یا کم شدن آن در جامعه باشیم.

وی در خصوص تزریق دُز دوم واکسن، گفت: دُز دوم واکسن‌های تزریق شده به محض اینکه وارد استان شود حتما تزریق خواهد شد؛ دُز اول واکست حدود ۷۰ درصد ایمنی ایجاد می‌کند.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار