رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان وعده داد: از هفته آینده و با تحویل محموله‌های جدید واکسن و اعطای سهمیه زیر70ساله ها به این دانشگاه، واکسیناسیون گروه‌های سنی زیر 70سال نیز در شهرستان‌های شش‌گانه تحت‌پوشش دانشگاه آغاز شود.
کد خبر: ۹۶۹۶۳۵
تاریخ انتشار: ۱۸ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۵:۳۷ 08 June 2021

آغاز احتمالی واکسیناسیون زیر 70ساله‌ها از هفته آتی/ خطر بالقوه بازگشت به روند افزایشی کرونا

 

به گزارش تابناک سمنان دکتر نوید دانایی از آغاز احتمالی واکسیناسیون زیر 70ساله‌ها در صورت تحویل سهمیه این گروه سنی خبر داد و اظهار کرد: کار واکسیناسیون افراد بالای 70 سال همچنان در اطق تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی سمنان ادامه دارد.
وی با بیان اینکه اولویت واکسیناسیون با افراد جامانده بالای 70 سال است ادامه داد: همزمان با واکسیناسیون این گروه‌های سنی در حال انجام، واکسیناسیون نوبت دوم افرادی که از قبل دوز اول را دریافت کردند براساس نوبت اعلام شده نیز در حال انجام است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان به امکان افزایش شیوع همه‌گیری در روزهای پیش رو پرداخت و خاطرنشان کرد: متاسفانه در حال حاضر شاهد افزایش روند مبتلایان در برخی استان‌های جنوبی کشور هستیم لذا با توجه به جابجایی جمعیت در چند روز گذشته امکان افزایش مبتلایان در استان ما نیز وجود دارد.

وی با اشاره به کاهش رعایت پروتکل‌ها در بخش‌هایی از جامعه از مردم این استان خواست علاوه بر استفاده مداوم از ماسک از شرکت در هرگونه دورهمی و اجتماع پرهیز کنند تا شاهد بازگشت روند افزایشی مبتلایان به مناطق تحت پوشش دانشگاه نباشیم.

دانایی از بستری 11 بیمار جدید مثبت با تشخیص قطعی ابتلا به کووید۱۹ در ۲۴ ساعت گذشته در مناطق تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان خبر داد و افزود: از ابتدای بروز و شیوع بیماری کرونا تاکنون 27 هزار و454 مورد مثبت بیماری کرونا بر اساس معیارهای تشخیصی آزمایشگاهی PCR در مجموعه تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان شناسایی شده اند.

وی تصریح کرد: در ۲۴ ساعت گذشته و از 17 لغایت 18 خرداد ماه بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، 10 بیمار مثبت جدید مبتلا به کووید۱۹ در شهرستان تابعه دانشگاه و در مراکز درمانی بستری شدند و مجموع بیماران بستری شده در بیمارستان‌های تحت پوشش دانشگاه از ابتدای بروز و شیوع بیماری کرونا ویروس تاکنون به 6 هزار و 494 نفر رسیده است. ضمن اینکه 20 هزار و 959 بیمار نیز به صورت سرپایی شناسایی شدند.

دبیر ستاد استانی مقابله با کروناویروس اضافه کرد: خوشبختانه کل موارد بهبودی و ترخیص بیماران مبتلا به کووید۱۹ از ابتدای بروز و شیوع بیماری در بیمارستان های تحت پوشش دانشگاه به 5563 نفر رسید.

لطفا مارا در شبکه های اجتماعی یاری کنید:

اینستاگرام تابناک سمنان
Email: semnantabnak@gmail.com
منبع: ایسنا

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار