مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه اعلام کرد: نزدیک به ۱۰۰ میلیارد تومان تجهیزات پزشکی با همکاری بخش خصوصی برای بخش سلامت استان بزودی خریداری می‌شود.
کد خبر: ۹۶۹۷۷۳
تاریخ انتشار: ۱۹ خرداد ۱۴۰۰ - ۰۹:۴۵ 09 June 2021

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل از ایرنا،«مهدی محمدی» افزود: تصمیم برای خرید تجهیزات سنگین و مدرن پزشکی صبح امروز «سه‌شنبه» در نشست مشترک و سه جانبه استاندار کرمانشاه، رییس، معاونین و مدیران ارشد دانشگاه علوم پزشکی، گروه خیرین مدلل با دکتر «جان‌بابایی»؛ معاون درمان وزارت بهداشت اتخاذ شد.

وی اظهار داشت: اخذ موافقت تامین تجهیزات پزشکی سنگین مورد نیاز مراکز درمانی تابعه دانشگاه علوم پزشکی استان کرمانشاه از قبیل ۲ دستگاه آنژیوگرافی قلبی، یک دستگاه MRI، یک دستگاه براکی تراپی، ۲ سیستم ERCP به ارزش تقریبی ۲۰ میلیارد تومان با ارز دولتی، معادل نزدیک به ۱۰۰ میلیارد تومان با ارز آزاد از معاونت درمان وزارت بهداشت، با سرمایه گذاری گروه خیرین مدلل و از طریق هیات امنای صرفه جویی ارزی در معالجه بیماران از جمله دستاوردهای این نشست بود که با اجرایی شدن این پروژه کم نظیر، جایگاه دانشگاه در سطح کشور ارتقای چشمگیری پیدا خواهد کرد.

وی اضافه کرد: همچنین تامین ۲ دستگاه پمپ قلب و ریه برای انجام اعمال جراحی قلب مرکز آموزشی درمانی امام علی(ع) به ارزش تقریبی ۱۰ میلیارد تومان در این نشست مورد موافقت قرار گرفت.

سه هزار و ۵۰۰تخت بیمارستانی اکنون در قالب ۱۸ بیمارستان دولتی دانشگاه علوم پزشکی، ۲ بیمارستان خصوصی، سه بیمارستان نظامی و ۲ بیمارستان تامین اجتماعی در استان کرمانشاه فعال است که مجتمع امام رضا یکی از بزرگترین بیمارستان های استان و منطقه غرب کشور است.

علوم پزشکی کرمانشاهی دانشگاهی با قدمت ۵۲ ساله

به گزارش ایرنا؛ دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی کرمانشاه در سال ۱۳۴۷ با مدرسه عالی پرستاری کار خود را آغاز کرد و سپس در سال ۱۳۵۴ با تبدیل شدن به دانشکده پزشکی به خدمت رسانی به مردم خطه غرب کشور همت گماشت.

دانشکده پزشکی پس از انقلاب شکوهمند اسلامی در سال ۱۳۶۴ با تبدیل شدن به دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی کرمانشاه قوام بیشتری گرفت و علاوه بر امر درمان و آموزش به پژوهش، نوآوری و تلاش برای پیشرفت علوم پزشکی و پیراپزشکی پرداخت.

این دانشگاه هم اکنون دارای هشت معاونت، هشت دانشکده، هفت مرکز آموزشی درمانی در شهرستان کرمانشاه، ۱۷ بیمارستان و ۱۴ شبکه بهداشت و درمان در شهرستان‌ها است.

دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه هشت دانشکده دانشکده‌های پزشکی، دندانپزشکی، داروسازی، پرستاری و مامایی، بهداشت، تغذیه، پیراپزشکی و دانشکده پرستاری سنقروکلیایی دارد.

۸۵ رشته تحصیلی در دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه در مقاطع مختلف دایر است که از این تعداد ۱۴ رشته در مقطع PHD (دکترای تخصصی) است و ۲۰ رشته در دستیاری تخصصی، سه رشته دکترای عمومی (پزشکی، دندانپزشکی و داروسازی)، ۲۵ رشته کارشناسی ارشد، ۲۲ رشته کارشناسی و ۲ رشته کاردانی است.

این دانشگاه همچنین ۴۵۳ عضو هیأت علمی دارد.

۶۱۲ دانشجوی خارجی نیز در رشته‌های دکترای عمومی پزشکی، دندانپزشکی و داروسازی در این دانشگاه مشغول به تحصیل هستند.

براساس آمارها سالانه بیش از ۸۰۰ مقاله در دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه تولید و منتشر می‌شود.



منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار