نورالدین فرزادی پور درگفتگو با تابناک:
فرماندار شهرستان سرپل ذهاب گفت: با توجه به شیوع ویروس کرونا و تشدید آن در شهرستان اعمال محدودیت های انجام و در نهایت به وضعیت نارنجی رسیدیم.
کد خبر: ۹۶۹۸۱۱
تاریخ انتشار: ۱۹ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۱:۰۰ 09 June 2021

نورالدین فرزادی پور در گفتگو با خبرنگار  تابناک کرمانشاه اظهار کرد: وضعیت شهرستان سرپل ذهاب قرمز بود و در ستاد کرونایی جلسه ویژه ای در استانداری کرمانشاه تشکیل شد.

وی افزود: در مجموع قواعد و وظایفی برای هر یک از دستگاه ها تعریف و در چهارچوب ستاد کرونای کشور، مشاغل مختلف گروه هایی که می بایست تعطیل شوند، تعطیل و در این راستا کسبه و اتحادیه ها همراهی کردند.

فرماندار شهرستان سرپل ذهاب تصریح کرد: این همراهی منجرب به بحث ممنوعیت ورود و خروج مسافر و خودروهای غیربومی مزید بر علت شد و در نهایتا عواملی به کار بستیم از جمله محدودیت برای مراسمات شادی و فاتحه و در نهایت ظرف ۴۸ ساعت به وضعیت نارنجی برگشتیم.

وی خاطر نشان کرد: در حال حاضر نیز برنامه ها و سخت گیری هایمان را با توجه به وضعیت نارنجی موجود اعمال می کنیم و در اخرین جلسه ای که با اتحادیه ها تشکیل شد فرصتی پیش آمد که از اتحادیه هایی که همکاری کردند تشکر و از اتحادیه هایی که بعضا به دلیل طولانی شدن دوران کرونا نافرمانی هایی کردند تذکرهایی دادیم.

فرماندار سرپل ذهاب اظهار کرد: کرونا به معیشت مردم از جهات مختلف ضربه زده  و بر روی روح ، روان ، تحمل و صبوری مردم تاثیر سنگینی گذاشته و به همین جهت در بعضی جاها نافرمانی های مدنی وجود داشت که ناشی از خستگی مردم در مقابل این همه سختی است که کرونا بر زندگی مردم تحمیل کرده است.

فرزادی پور تاکید کرد: اگر بخواهیم وضعیت بهبود پیدا کند ناگزیر هستیم روش هایی که محدودیت ها را می توانند برطرف کند را در پیش بگیریم و بنای ما بر این است از کسبه کمک بگیریم، یعنی از خود کسبه خواهش کردیم ماسک بزنند و پروتکل های بهداشتی را رعایت وبه مشتریانی که بدون ماسک هستند خدمات ندهند یا تذکر و ارشاد کنند.

وی ابرازکرد: قصد داریم به جای پلمب کردن مغازه ها به جرایم متوسل شویم یعنی به عنوان تخلف کسبه آنها را جریمه کنیم تا آنها ملزم به رعایت پروتکل ها شوند و  امیدواریم چنین ضرورتی الزامی نشود و هیچ وقت نیاز نباشد مردم را جریمه کنیم چون جریمه برای افرادی است که به قانون پایبند نیستند و فرض ما بر این است که مردم ما پایبند هستند.

فرماندار سرپل ذهاب در پایان گفت: مردم ما باید به الزمات قانونی پایبند باشند و هرکسی رعایت کند قطعا مشمول جریمه نخواهد شد اما اگر ناگزیر شویم برای شخصی اعمال جریمه کنیم قطعا مشکل شخصی نبوده بلکه با شدت برای حفظ حقوق عمومی مردم که سلامت مردم است دفاع خواهیم کرد.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار