رئیس امور آب سلسله:
رئیس امور آب سلسله گفت: ۱۲ حلقه چاه کشاورزی دارای اضافه برداشت در راستای صیانت و حفاظت از منابع آب زیرزمینی این شهرستان مسدود شد.
کد خبر: ۹۷۰۸۵۳
تاریخ انتشار: ۲۴ خرداد ۱۴۰۰ - ۰۹:۴۲ 14 June 2021

به گزارش تابناک لرستان، ذبیح جودکی روز دوشنبه در گفت و گو با اهالی رسانه ضمن اشاره به کاهش بارندگی ها در استان و شهرستان اظهار داشت: اضافه برداشت این چاه ها برای کشت محصولات آبدوست بوده است که در راستای حفاظت و صیانت از منابع آب زیرزمینی و حقوق بیت المال با مجوز دستگاه قضا قطع برق و مسدود شده اند.

وی بدون اشاره به میزان برداشت این چاه ها افزود: کاهش آب های زیرزمینی خطرات و عواقب جبران ناپذیری از جمله ایجاد فرو چاله، فرونشست زمین و کاهش کیفیت آب را بدنبال دارد بنابراین امور آب شهرستان از هیچ تلاشی برای صیانت از منابع آبی دشت الشتر دریغ نمی کند.

جودکی با تاکید بر لزوم نصب کنتور هوشمند برای چاه های کشاورزی و صنعتی، عنوان کرد: بر اساس قانون با هرگونه تخلف در زمینه آب های سطحی و زیرزمینی با اهتمام جدی برخورد قانونی می شود و بایستی خسارت وارده به آبخوان ها پرداخت شود.

وی گفت: ۴۳۳ حلقه چاه کشاورزی و صنعتی در شهرستان سلسله مجوز دارند و اداره امور آب آمادگی دارد ظرف ۲۴ ساعت نسبت به نصب کنتور هوشمند برای آنها اقدام کند.

رئیس امور آب سلسله با اشاره به شناسایی و انسداد یک حلقه چاه غیرمجاز در شهرستان نیز افزود: بر اثر افت سطح آب های زیرزمینی، طرح ملی احیا و تعادل بخشی با هدف حفظ منابع موجود از چند سال گذشته در شهرستان اجرایی شده است. 

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار