مدیرکل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی لرستان:
مدیرکل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی لرستان گفت: عملیات ساماندهی محوطه باغ تاریخی و چشمه "گلستان" شهر خرم‌آباد واقع در کنار قلعه فلک الافلاک آغاز شد.
کد خبر: ۹۷۰۹۴۷
تاریخ انتشار: ۲۴ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۳:۲۹ 14 June 2021

به گزارش تابناک لرستان،  "سید امین قاسمی" روز دوشنبه به رسانه ها اعلام کرد: این عملیات مرمتی شامل محوطه‌سازی، کف‌سازی، ایجاد حوض و آبنما و بهسازی مسیر گردشگران در این نقطه از شهر است.

وی با اشاره وجود چشمه و آبشارهای بیشمار در لرستان عنوان کرد: چشمه گلستان یک چشمه دائمی در مرکز شهر خرم‌آباد است که در کنار تپه قلعه تاریخی فلک‌الافلاک قرار دارد و یکی از منابع مهم در تأمین آب قسمتی از شهر محسوب می‌شود.

قاسمی ادامه داد: توجه به این قبیل جاذبه‌های گردشگری، موجب معرفی شایسته قابلیت های گردشگری شهر و توسعه مبلمان شهری در راستای جذب گردشگران خواهد شد.

باغ گلستان خرم‌آباد که محل زندگی حاکمان لرستان در زمان قاجار بود، مکانی زیبا در میان درختان سر به فلک کشیده و چندین عمارت را در خود جای داده است.

این باغ در گذشته شامل حمام، مسجد، توپخانه، بیرونی و اندرونی بود که جلوه خاصی به آن می‌بخشید.

باغ گلستان خرم آباد در گذشته باشگاه افسران و یا مهمانسرای ارتش بود، درختان بلند، حوضچه‌های پر از ماهی، نهرها و منظره‌ جذاب رو به قلعه فلک الافلاک از جمله ویژگی‌های آن است و آب نهرهای آن از چشمه گلستان (در نزدیکی باغ) تامین می‌شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار