نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری گفت: استان لرستان سرزمین عالمان و فقهای بزرگی همچون حضرت آیت الله العظمی بروجردی و آیت الله کمالوند است.
کد خبر: ۹۷۱۱۴۸
تاریخ انتشار: ۲۵ خرداد ۱۴۰۰ - ۰۹:۴۹ 15 June 2021

به گزارش تابناک لرستان، سعید جلیلی عصر دوشنبه در گفت‌ و گو با مردم لرستان از طریق شبکه استانی تلویزیون بیان کرد: لرستان سرزمین آبشارها، آثار و بناهای تاریخی و باستانی، مهد تمدن‌های بشری به گواه مفرغ های چندین هزار ساله، سرزمین پل ها و بنای تاریخی مثل قلعه فلک الافلاک سرزمینی که هم مهد تاریخ و تمدن و فرهنگ ایران باستان است.

وی افزود: برخورداری لرستان از مواهب طبیعی می‌تواند مورد فرح و استراحت تک تک مردم ایران باشد.

جلیلی با اشاره به اینکه غیور مردی و حماسه آفرینی مردم لرستان به خصوص جوانان این استان در دفاع مقدس فراموش شدنی نیست، بیان کرد: حماسه و غیرت مردمان این دیار در کربلای چهار و شهادت ۳۰۰ فرزند غیور این استان در عملیات حاج عمران فراموش نشدنی است.

وی اظهار داشت: مردم عزیز استان لرستان یاد شهدای شما شکارچی، پیرحیاتی، میرشکاری، سپهوند و ۶ هزار و ۳۰۰ فرزند روح الله که بر روی خاک افتادند تا این انقلاب برپا بماند را از یاد  نمی‌برند.

وی افزود: امروز در آستانه یک انتخاب برای چهار سال آینده قرار داریم، انتخاب اینکه چگونه می خواهیم از توانمندی‌های کشور استفاده کنیم، یک نگاه این است که به حداقل‌ها اکتفا کنیم و نگاه دیگر این است که کشور را به شکل روزمره اداره کنیم، ما فکر می کنیم این نگاه‌ها نادرست و ناصحیح است و باید کشور رو جهش داد. 

جلیلی گفت: فرصت ها و توانمندی هایی که کشور ما دارد چه به لحاظ مادی و چه به لحاظ معنوی می‌تواند کشور را ارتقاء بدهد و باعث پیشرفت جهش کشور شود. 

وی بیان کرد: در هشت سال گذشته ما سعی کردیم شهر به شهر روستا به روستا در ۳۱ استان حضور پیدا کنیم، با اساتید صحبت و با دانشجویان مباحثه کنیم از ظرفیت های مختلف هر استان بازدید و به شکل میدانی این ظرفیت‌ها را ارزیابی قرار دهیم.

نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری یادآور شد: مردم عزیز استان لرستان من در سفر به استان شما فرصت ها و توانمندی های بسیار ارزشمندی را دیدم فرصت‌هایی که هر کدامش می‌تواند باعث پیشرفت و جهش و ارتقاء استان شما باشد، خداوند به شما مجموعه ای از فرصت‌ها را عطا فرموده است.

وی اظهار داشت: من به شما عرض می‌کنم جوانان شما اگر در دفاع مقدس حماسه آفریدند وارثان همان نسل امروز هم هستند، امروز هم در استان شما جوانان را دیدم که کماکان با همان نگاه آمادگی دارند، تا حماسه های دیگری را در عرصه‌های مختلف بیافرینند.   

جلیلی گفت: اگر ما در سخت ترین صحنه ها در دفاع مقدس جوانان شما را دیده ایم که چنین حماسه هایی را آفریده اند، آیا این جوانان در عرصه فرهنگ، اقتصاد، کشاورزی، صنعت نمی‌توانند چنین حماسه‌آفرینی داشته باشند.

وی افزود: برای من این خاطر بسیار شیرین بود، وقتی که در بازدید از شهر خرم‌آباد در محله علی آباد حضور پیدا کردم، دیدم چند جوان در محله علی آباد همت کردند، معطل و منتظر کسی نمانده اند، سعی کردند محله خود را ارتقا و جهش بدهند با کمترین امکانات اما با همتی مردانه کار کردند، این بسیار ارزشمند است‌.

جلیلی گفت: هر روستای ما باید یک سلول جهش کشور باشد، روستاهای استان لرستان یک مصداق بارز برای چنین جهشی هستند، زیرا فرصت‌های بسیار ارزشمندی که در روستاهای لرستان وجود دارد، این امکان را به کشور می دهد که بتواند در عرصه‌های مختلف اقتصادی ارتقا پیدا کند.       

وی تصریح کرد:  شهرهای شما همین طور است من در شهرهای استان شما حضور پیدا کردم بازدید کردم وقتی که در شهرستان الشتر شما حضور پیدا می‌کنید و می‌بینید که یک شرکت آبزی پروری در زمینه مسائل تولید ماهی ایجاد شده و یک کار بزرگ انجام می‌دهد، این بسیار ارزشمند است، این فقط ارتقای شیلات در استان نیست، این یک فرصت برای جهش ایران در عرصه صنعت شیلات در کشور انجام می‌دهد، به اینها باید کمک کرد اینها این فرصت های بزرگ کشور هستند.

وی افزود: وقتی در شهرستان خرم آباد در شهرک صنعتی حضور پیدا کردم با صاحبان صنایع مختلف گفتگو کردم از اینکه موانعی باعث شده است، آنها کارشان تضعیف و حتی بعضا تعطیل بشود، قابل تاسف است، انسان تاسف می خورد اما فقط نباید دنبال این بود که حالا این مشکل را حل کنیم.     

جلیلی گفت: ظرفیت شهرک های صنعتی در استان های ما مثل شهرک صنعتی خرم آباد باید یک محل بزرگ برای تولید و صادرات کشور باشد و باید تلاش کنیم، مشکل یک کارخانه ها را حل کنیم.     

نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری گفت: من فکر می‌کنم استان لرستان با ظرفیت های بسیار ارزشمندی که در عرصه‌های مختلف کشاورزی، دامپروری و شیلات، گردشگری، صنعت و معدن به لحاظ موقعیت خوب جغرافیایی که دارد باید یک استانی باشد که نه تنها در آنجا مشکل بیکاری وجود نداشته باشد، بلکه پذیرا جوانان سایر کشور برای اشتغال باشد، نباید نرخ بیکاری در این استان بالا باشد. 

جلیلی افزود: اگر ما می‌گوییم در این استان فرصت‌های بسیار خوبی وجود دارد، اینکه شما با دارا بودن شش و نیم میلیون واحد دامی در رده ششم کشور قرار گرفته‌اید، این می تواند ارتقا پیدا کند فرصت خوب استان شما برای تولید و پرورش ماهیان سردابی و مقام نخست تولید این ماهیان در بین استانهای غیر ساحلی کشور می‌تواند ارتقاء پیدا کند و چشم انداز تولید ۲۳ هزار تومان گوشت ماهی را در سال به ما بدهد.

وی گفت: امروز اگر ما صحبت از جهش ایران می کنیم، جهش ایران بدون جهش تک تک روستاها و شهرها ممکن نیست، بدون جهش شهرهای استان لرستان بدون جهش روستاهای استان لرستان ممکن‌نیست، امروز وجود معادن غنی و رتبه دوم کشوری در معادن سنگ در استان شما باید یک فرصت ارزشمند باشد، برای اینکه جلوگیری شود، از خام فروشی و ارزش افزوده در استان انجام ارزش افزوده در استان هم باعث درآمدهایی بیشتر استان و اشتغال بیشتر در استان خواهد شد.       

وی افزود: مرد عزیز استان لرستان ما فکر می‌کنیم چالش هایی را که امروز استان شما دارد، اینها نه تنها باید برطرف شود، بلکه باید استان ارتقا پیدا کند، نباید نرخ مشارکت اقتصادی استان لرستان رتبه بیست و چهارمین کشور را داشته باشد.   

جلیلی گفت: سرزمینی که سرشار از نعمات رحمت الهی است نباید ۶۰ درصد منابع سنگ استان به صورت خام و بدون فرآوری از استان خارج شود، نباید اشتغال غیر رسمی حدود ۵۴ درصد باشد، ما فکر می کنیم نباید اگر استانی با فرصت‌های خوب گردشگری رتبه بیستم تعداد اقامتگاه های کشور را داشته باشد.
وی افزود: فرزندان شما در عرصه‌های ورزش قهرمانی بارها با تلاش آنها پرچم ایران به اهتزاز درآمد و استان شما که در دفاع مقدس در دفاع از حرم حماسه آفریده است،  امروز باید این استان در عرصه‌های اقتصاد، صنعت، کشاورزی و گردشگری هم یک حماسه های بزرگ در آن شکل بگیرد.

جلیلی گفت: از همه جوانان عزیز در این استان از نخبگان، دانشگاهیان، مراکز علمی، حوزه‌های علمیه خواهش دارم، اینکه قبل از دولت شما باید سند پیشرفت استان را هر شهر و روستا بنویسید، ظرفیت‌های بزرگ استان رو احساس کنید، این که چگونه با چه ابتکاراتی می‌توان این ها را ارتقاء داد، تهیه کنید و از دولت مطالبه کنیم، دولت آتی باید برنامه جهش برای کشور و برای همه استان‌ها از جمله استان لرستان داشته باشد و این بدون کمک مردم ممکن نیست.       

وی افزود: اما اگر صحبت از جهش می‌کنیم با کار نمایشی صورت نمی‌گیرد، جهش با کار واقعی تحقق می یابد، شما مردم لرستان در این عرصه مردان بزرگی دارید که حماسه‌ای بزرگ آفریدند در این عرصه قرارگاه خاتم موفقیت‌های بزرگ داریم، مرهون مردانی از استان شماست که چنین تلاش‌هایی را مدیریت کردند.     

جلیلی گفت: از خود این استان نیز می تواند چنین افراد بزرگی را در عرصه اقتصاد داشته باشیم، چنین مردانی را بشناسیم و بشناسانیم مردان بی ادعایی که به دنبال دیده شدن نیستند.       

وی افزود: مردان بی ادعایی هستند که مجاهدت‌های خاموش آنها باعث پیشرفت کشور شده است، من از شما مردم عزیز استان لرستان می خواهم هر مرکز علمی و هر جامعه نخبگانی شما باید یک دولت سایه باشد، سایه به سایه تحولات کشور را دنبال کند، در حد وسع خود تاثیر بگذارد.                     

وی گفت: در دولت آتی باید سایه مردم بر سر دولت باشد، سایه مردم بر سر دولت یعنی یک گفتمان و تفکر برای اینکه یک جهاد بزرگ و یک تلاش است، تا برای پیشرفت ایران شکل بگیرد، پیشرفت ایران بدون پیشرفت لرستان ممکن نیست.

سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری و ششمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا ۲۸ خردادماه جاری همزمان با سراسر کشور در لرستان برگزار می شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار