معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری لرستان
معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری لرستان گفت: رتبه چهارم تولید میوه باکیفیت در کشور متعلق به این استان است که باید ظرفیت سردخانه‌ای لازم برای ذخیره‌سازی محصولات تولیدی ایجاد شود.
کد خبر: ۹۷۲۱۴۰
تاریخ انتشار: ۲۹ خرداد ۱۴۰۰ - ۰۹:۲۶ 19 June 2021

به گزارش تابناک لرستان، "اسد عبدالهی" روز شنبه به خبرنگاران اعلام کرد: ظرفیت کاملی برای نگهداری محصولات تولیدی در این استان وجود ندارد و گاهی محصولات تولیدی در فصل برداشت به فروش می رسد و در فصول بعد، مجبور به خرید همان محصول از استان های دیگر به قیمت بالا می شویم.

وی با اشاره به شرایط اقتصادی حاکم بر کشور اظهار داشت: در این وضعیت، بخش کشاورزی به اقتصاد کشور، تامین نیازهای غذایی و توسعه صادرات کمک شایانی کرده است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری لرستان افزود: در سرمایه گذاری ها به آمایش سرزمین دقت نشده است در حالی که توجه به این مهم نقش موثری در توسعه و موفقیت فعالیت های اقتصادی دارد. 

عبدالهی با اشاره به لزوم افزایش سردخانه های موادغذایی در لرستان، عنوان کرد: با تحقق این مهم می توان هنگام پایین بودن قیمت مرغ، تولید مازاد را منجمد و در مواقع نیاز به بازار عرضه کرد تا تعادل ایجاد شود.

سطح زیر کشت باغات لرستان ۴۴ هزار هکتار است و ۳۱۰ هزار تن انواع میوه از این سطح برداشت می شود که معادل ۱.۶ درصد میوه کشور است.

لرستان رتبه ۲۱ تولید میوه را در کشور دارد ؛ با برداشت سالانه ۳۰ هزار تن انجیر سیاه، رتبه نخست تولید این میوه را در کشور دارد؛ رتبه دوم تولید انار با ۶۵ هزار تن و رتبه دوم تولید گردو با ۲۱ هزار تن را به خود اختصاص داده و با برداشت سالانه ۷۰ هزار تن سیب جز ۱۰ استان برتر کشور در خصوص این است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار