مدیرکل پزشکی قانونی لرستان:
مدیرکل پزشکی قانونی لرستان گفت: در ۲ ماهه نخست امسال پنج نفر در رودخانه های لرستان غرق شدند که این آمار نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۲۸ درصد کاهش یافت.
کد خبر: ۹۷۲۹۲۸
تاریخ انتشار: ۰۱ تير ۱۴۰۰ - ۱۱:۲۶ 22 June 2021

به گزارش تابناک لرستان به نقل از ایرنا، " حمید نظیفی " روز دوشنبه به رسانه ها اعلام کرد: در ۲ ماهه ابتدایی امسال پنج نفر بر اثرغرق شدگی در لرستان جان باختند که این آمار در مقایسه با مدت مشابه سال قبل که آمار تلفات هفت نفر (۲ نفر زن و ۵ نفر مرد) بود، ۲۸ درصد کاهش یافته است.

وی ادامه داد: رودخانه ها همواره در صدر آمار تلفات غرق شدگی قرار دارند و در آمارهای پزشکی قانونی بیشترین مرگ بر اثر غرق شدگی در روخانه ها رخ می‌دهد.

وی افزود: بر اساس آمار تعداد قابل توجهی از موارد غرق‌شدگی در رودخانه ها و آب‌های کم عمق اتفاق می افتد، اداره کل پزشکی قانونی استان لرستان ضمن درخواست از هم استانی ها برای اجتناب از سفرهای غیرضروری در شرایط کرونایی، پیشگیری از غرق‌شدگی در رودخانه ها را توصیه کرد.

وی بیان کرد: آشنایی با فنون اولیه شنا، آشنایی با محدودیت ها و رعایت آن‌ها از ابتدایی ترین الزامات قبل از شنا است همچنین اطلاع از وضعیت عمق آب قبل از تصمیم به شیرجه زدن و حتی قبل از ورود به آب ضروری می‌باشد؛ چرا که شیرجه در آب های کم عمق خطر ضربه به سر و نیز شکستگی گردن را به دنبال دارد، همچنین ورود به آب‌های عمیق برای مبتدیان، خطر غرق شدگی را افزایش می دهد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار