ابراهیم شکیبا در گفتگو با تابناک:
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت:طرح سنجش سلامت نوآموزان بدو ورود به دبستان در پایگاه های سنجش و مراکز جامع خدمات سلامت استان از فردا یکشنبه، ششم تیر ماه آغاز می گردد.
کد خبر: ۹۷۳۹۹۹
تاریخ انتشار: ۰۶ تير ۱۴۰۰ - ۰۹:۰۰ 27 June 2021

ابراهیم شکیبا در گفتگو با خبرنگار تابناک کرمانشاه اظهار کرد :این طرح با هدف جای دهی درست در نظام آموزشی و مداخلات به هنگام در امر غربالگری سلامت نوآموزان در ۲۳ پایگاه ها ثابت و ۱۳پایگاه سیار استان با همکاری دانشگاه علوم پزشکی و آموزش و پرورش از اجرا می شود.

وی افزود:والدین گرامی می بایست پس از ثبت نام اولیه نوآموز خود در مدرسه نسبت به نوبت دهی در پایگاه سنجش سلامت نزدیک محل سکونت خود اقدام و در تاریخ مقرر در پایگاه حضور یابند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی تصریح کرد:نوآموزان در پایگاه های سنجش سلامت از نظر بینایی، شنوایی، آمادگی تحصیلی و ... مورد سنجش و غربالگری قرار خواهند گرفت.همچنین معاینات پزشکی توسط پزشکان مراکز جامع خدمات سلامت معرفی شده انجام و پس از تایید، نوآموز جهت ثبت نام نهایی به مدرسه موردنظر خود مراجعه می نماید.

شکیبا تاکید کرد:با توجه به شیوع بیماری کرونا و به منظور حفظ سلامتی نوآموزان، والدین، کارکنان سنجش و خانواده های آنان رعایت موارد ذیل الزامی می باشد.بنابراین از والدین گرامی درخواست می گردد با رعایت پروتکل های بهداشتی جهت سنجش سلامت فرزند خود به پایگاه و مراکز مراجعه نماید.والدین در روز و ساعت تعیین شده که از سوی پایگاه سنجش به آنان اعلام شده در محل حضور یابند.

وی گفت:فقط یک نفر جهت همراهی نوآموز کافی است تا از تجمع در محل سنجش پیشگیری شود.استفاده از ماسک و رعایت فاصله اجتماعی در محل سنجش توسط نوآموز و همراه او الزامی می باشد و از ورود افراد بدون ماسک جدا" جلوگیری خواهد شد.

معاون بهداشت دانشگاه با اشاره به اینکه چنانچه همراه نوآموز یا خود نوآموز دارای علایم مشکوک به کرونا بود و یا اینکه مورد مثبت قطعی بود مدیر یا منشی پایگاه سنجش را بصورت تلفنی در جریان گذاشته و پس از پایان دو هفته قرنطینه و با نوبت دهی مجدد مراجعه نماید،افزود:از همراه داشتن وسایل اضافه توسط نواموز و والدین خودداری شود ( صرفا مدارک موردنیاز)،ترجیحا از خوردن و آشامیدن در محل پایگاه سنجش خودداری شود و در صورت نیاز از بطری آب معدنی و لیوان یکبار مصرف شخصی استفاده شود. پایگاه های سنجش براساس پروتکل های بهداشتی گندزدایی می شوند و رعایت فاصله گذاری اجتماعی توسط عوامل اجرایی سنجش مورد توجه ویژه می باشد.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار