هوشنگ بازوند:
استاندار کرمانشاه با تأکید بر لزوم مشارکت بیشتر مردم در رعایت توصیه های بهداشتی گفت: برای مقابله با شیوع ویروس کرونا و قطع زنجیره انتقال نوع جهش یافته انتظار داریم استفاده از ماسک و رعایت فاصله اجتماعی به عنوان اقدام پیشگیرانه حتماً مدنظر قرار گیرد.
کد خبر: ۹۷۵۵۳۶
تاریخ انتشار: ۱۲ تير ۱۴۰۰ - ۱۱:۳۱ 03 July 2021

به گزارش خبرنگار تابناک کرمانشاه « هوشنگ بازوند» در حاشیه جلسه ستاد ملی کرونا که با حضور رییس جمهور به صورت ارتباط تصویری و استانداران سراسر کشور برگزار شد، اظهار داشت: متأسفانه به دلیل عدم رعایت توصیه های بهداشتی اکثر شهرهای استان در وضعیت نارنجی هستند و گیلانغرب هم در وضعیت قرمز کرونایی قرار گرفته است.

وی افزود: ساده انگاری بیماری کرونا و این ویروس بی رحم بسیار خطرناک است و با توجه به ورود ویروس جهش یافته از سمت جنوب کشور و حرکت به سمت دیگر استانها کشور این احتمال وجود دارد استان کرمانشاه نیز مانند دیگر استانها درگیر موج پنجم شود.

استاندار کرمانشاه با اشاره به گزارش وزارت بهداشت، از روند افزایشی تعداد بستری ها و ورود به پیک جدید و شرایط قرمز در برخی استانها و احتمال سرایت به کرمانشاه ابراز نگرانی کرد و خاطرنشان ساخت: همه مردم باید با رعایت توصیه های بهداشتی و عدم حضور در تجمع های خطرآفرین دوستانه، فامیلی و خانوادگی و از همه مهمتر مراسم های عزا و شادی برای مقابله با کرونا مشارکت بیشتری داشته باشند تا در این موج مردم به لحاظ جانی و مالی متحمل خسارت بیشتر نشویم.

رییس ستاد استانی مقابله با کرونا استان کرمانشاه گفت: براساس رنگ بندی جدید شهرهای کرمانشاه، اسلام‌آبادغرب، سرپل‌ذهاب، کنگاور، سنقر و کلیایی، هرسین، قصرشیرین، جوانرود و پاوه در وضعیت نارنجی و شهرستان‌های ثلاث باباجانی، دالاهو، روانسر و صحنه در وضعیت زرد قرار دارند و متأسفانه وضعیت شهرستان گیلانغرب بدلیل عدم رعایت پروتکل‌ها از نارنجی به قرمز تبدیل شده است.

بازوند ضمن تأکید بر لزوم استفاده از ماسک و رعایت فاصله اجتماعی گفت: با خاطیان کرونایی و افرادی که به دلیل عدم توجه به دستورالعمل های بهداشتی جان دیگر همشهریان را به خطر می اندازند بر اساس قانون برخورد می شود زیرا بر اساس بررسی بعمل آمده در مراسم های عزا و عروسی و رستوران ها که تجمع ها زیاد است و پروتکل ها رعایت نمی شود بیشتر خطر را برای انتقال بیماری کرونا دارند و امیدواریم مردم بیشتر رعایت کنند تا هزینه کمتری بپردازیم.

استاندار کرمانشاه در خصوص اعمال محدودیت ها و ممنوعیت های کرونایی به دستورالعمل های صادره ستاد ملی کرونا براساس رنگ بندی اشاره کرد و بیان داشت: براساس این دستورالعمل ها ورود خودروهای شخصی با پلاک غیربومی به شهرهای گروه قرمز و نارنجی و همچنین خروج خودروها با پلاک بومی از این شهرها ممنوع است.

مقام ارشد استان از رسانه ها و صدا و سیما درخواست کرد مانند گذشته در آگاهی بخشی و اطلاع رسانی در جامعه به منظور افزایش مشارکت مردم در رعایت توصیه های بهداشتی فعالانه اقدام کنند و مردم نیز ترددهای غیرضروری را کاهش دهند تا بتوانیم زنجیره انتقال کرونا را قطع کنیم.

 

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار