رئیس ستاد بازسازی عتبات و عالیات استان کرمانشاه گفت: برگزاری یا عدم برگزاری پیاده‌روی اربعین در سال جاری با وجود ویروس کرونا در هاله‌ای از ابهام است و هنوزهیچ برنامه مشخصی جهت برگزاری آن اعلام نشده است.
کد خبر: ۹۷۵۸۰۹
تاریخ انتشار: ۱۳ تير ۱۴۰۰ - ۱۰:۳۲ 04 July 2021

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل از فارس،بهمن صحرایی با بیان اینکه برگزاری همایش بزرگ اربعین حسینی همچون سنوات قبل تا این لحظه در ابهام است، اظهار داشت: تا این لحظه که درحال صحبت با شما هستیم، هیچ برنامه مشخصی جهت برگزاری مراسم اربعین حسینی وجود ندارد.

وی با بیان اینکه اما باید آمادگی کامل وجود داشته باشد، افزود: ستاد بازسازی عتبات عالیات وظیفه کمیته مشارکت‌های مردمی، کمیته اسکان و تغذیه را عهده‌دار است، لذا تمامی موکب‌ها باید آماده باشند که درصورت اتخاذ هرگونه تصمیم جهت برگزاری مراسم، غافلگیر نشویم.

رئیس ستاد بازسازی عتبات و عالیات استان کرمانشاه تصریح کرد: بیش از ۶۵ درصد زائران اربعین حسینی از کرمانشاه تردد می‌کنند و اربعین گذشته حدود ۳۰۰ هزار زائر از مرز خسروی تردد کردند و مابقی از مسیر استان کرمانشاه به سمت مرز مهران می‌روند، لذا باتوجه به حضور چنین حجمی از زائران در استان کرمانشاه، باید تمامی موکب‌ها آماده باشند.

وی ادامه داد: سامانه ثبت‌نام موکب‌داران فعال است و هر عزیزی قصد خدمت دارد، می‌تواند در این سامانه ثبت‌نام کند.

صحرایی بیان کرد: دولت عراق پیشنهادی جهت سقف زائران ارائه داد که این موضوع به‌صورت کارشناسی ازسوی ایران رد شد، چراکه عملی نیست و نمی‌توان جلوی عاشقان حضرت سیدالشهداء را گرفت که قطعا مشکلاتی را نیز ایجاد خواهد کرد.

این مسؤل با بیان اینکه بحث تزریق واکسن کرونا نیز مطرح شده که درحال بررسی است، گفت: دوسال است که زائران، خادمین و موکب‌داران به کربلای معلی مشرف نشدند و اکنون پاسخ روشن و مشخصی نیز وجود ندارد.

صحرایی بیان کرد: ایام اربعین حسینی مصادف با انتقال دولت نیز هست که این موضوع کار را سخت‌تر کرده است.

وی با بیان اینکه درصورت برگزاری مراسم اربعین حسینی ان‌شاء‌الله همایش آبرومندی برگزار می‌شود، تأکید کرد: همه تابع تصمیمات نظام هستیم و نباید اگر تصمیمی برخلاف نظر ما گرفته شد مخالفتی باشد.

رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات استان کرمانشاه با بیان اینکه در استان آمادگی کاملی وجود دارد و این برای ما افتخار است، خاطرنشان کرد: طرحی که اجرای آن بسیار قوی به نظر می‌آید این است که امکان دارد موکب‌های شاخص جهت خدمت‌رسانی به زائران اربعین حسینی به کشور عراق اعزام شوند که درصورت وقوع چنین تصمیمی، سهم کرمانشاه باید در سطح بالایی باشد.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار