معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی ایلام گفت: ۶۰ مسافر که هنگام خروج از مرز بین المللی مهران به عنوان افراد مبتلا کرونایی شناسایی شده بودند مورد آزمایش تشخیص طبی قرار گرفته و خدمات مراقبتی و بهداشتی دریافت کردند.
کد خبر: ۹۷۶۰۴۴
تاریخ انتشار: ۱۴ تير ۱۴۰۰ - ۰۹:۲۰ 05 July 2021

به گزارش تابناک ایلام ؛ دکتر جمیل صادقی فر در کارگروه رسانه ای کرونا ایلام اظهار داشت: از ابتدای تیرماه سال جاری تاکنون ۶۰ فرد مبتلا به کرونا در مرز بین المللی مهران به داخل کشور بازگشت و در این خصوص نیز ۲۸ نفر قرنطینه شدند.

وی از شناسایی ۲۲ فرد مبتلا طی ر ۲ روز گذشته در ورودی مرز مهران خبر داد و افزود: بر این اساس نظارت بر رعایت پروتکل های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی در مرز باید تشدید شود و هر فردی که از مرز مهران به داخل کشور وارد شود، پس از مشخص شدن تست مثبت باید ۱۴ روز در قرنطینه باشد.

معاون دانشگاه علوم پزشکی ایلام تاکید کرد: مرکز قرنطینه مرز مهران باید بسرعت تجهیز شود و برای جلوگیری از افزایش شیوع کرونا نظارت های روزانه بر پروتکل های بهداشتی افرایش یابد.

صادقی فر یادآور شد: با توجه به افزایش ۲۵ درصدی بستری ها و چهار برابری فوتی ها در هفته گذشته نسبت به ۲ هفته قبل جزو استان های آخر در رعایت پروتکل های بهداشتی هستیم.

وی تصریح کرد: رعایت پروتکل های بهداشتی در استان به کمترین میزان خود رسیده است و تاثیر تجمعات انتخاباتی بخصوص در حوزه شوراهای شهر قابل مشاهده است.

وی در خصوص دلتا کرونای هندی نیز یادآور شد: شیوع سویه جهش یافته هندی معروف به دلتا در همسایه های شرقی کشور و نیز استان های جنوبی همچنین هوای گرم و مشکل تهویه قطعا در انتشار بیشتر ویروس موثر است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی ایلام ادامه داد: در سه ماهه زمستان سال گذشته وضعیت استان تقریبا کاملا آبی بود و مجموع سه ماه کمتر از ۲۵ فوتی داشتیم اما اکنون تعداد فوتی ها، بستری ها و مبتلایان در حال افزایش است.

دکتر صادقی فر در خصوص واکسن کرونا نیز تصریح کرد: تزریق دوز اول تا تحویل سهمیه جدید به صورت محدود انجام می شود./م

بیشتر بخوانید:

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار