امام جمعه خرم‌آباد:
نماینده ولی فقیه در لرستان و امام جمعه خرم‌آباد گفت: رعایت پروتکل‌های بهداشتی تا زمان فراگیر شدن واکسیناسیون کرونا یک ضرورت است و شهروندان باید توجه کنند اکنون حضور در برخی تجمعات عزا و شادی اقدام پسندیده‌ای نیست.
کد خبر: ۹۷۶۹۶۷
تاریخ انتشار: ۱۸ تير ۱۴۰۰ - ۱۴:۵۵ 09 July 2021
رعایت نکات بهداشتی تا زمان فراگیر شدن واکسیناسیون کرونا ضروری است

به گزارش تابناک لرستان، حجت الاسلام و المسلمین سید احمدرضا شاهرخی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته خرم‌آباد اظهار کرد: رعایت نکات بهداشتی اولیه و دوری از  تجمعات برای کاهش شیوع کرونا ضروری است و مردم باید خود را به این امر ملزم کنند.

وی افزود: ویروس کرونا همچنان کشور و استان را درگیر کرده و ضروری است همچون گذشته نکات بهداشتی را رعایت کنیم.

خطیب جمعه خرم آباد همچنین اضافه کرد:  باتوجه به خشکسالی و کمبود انرژی، رعایت و صرفه‌جویی در مصرف آب و برق در دستور کار قرار گیرد و همه باید همکاری کنیم تا این برهه از زمان را پشت سر بگذاریم.

حجت الاسلام والمسلمین شاهرخی با اشاره به سالروز ازدواج امام علی (ع) و حضرت فاطمه (س) ادامه‌داد: پیوند آسمانی میان این ۲ نفر، نمونه تکرار نشدنی است که خانواده ها باید به آموزه های این ازدواج توجه کنند و برگزاری ازدواج آسان در دستور کار قرار گیرد.

وی اضافه کرد: غرب در تلاش است این فرهنگ اسلامی و ایرانی را تحت تاثیر قرار دهد بنابراین باید با فرهنگ سازی، چنین باوری را در جامعه ایجاد کنیم و تعلیم و تربیت اسلامی فرزندان جزو اصلی ترین برنامه‌های یک خانواده باشد.

وی همچنین به روز جهانی جمعیت اشاره کرد و گفت: اگر رشد جمعیت کشور مانند روال کنونی باشد تا ۴۰ سال آینده شاهد کشور پیری خواهیم بود که توسعه در آن رخ نخواهد داد.

حجت الاسلام والمسلمین شاهرخی افزود: در این صورت، تولیدات صنعتی و کشاورزی و هرگونه توسعه ای کاهش چشمگیر خواهد داشت و باتوجه به اینکه پیر شدن جمعیت یک کشور بروز مشکلاتی را به همراه خواهد داشت عاملان فرهنگی باید آن را ریشه یابی کنند.

وی با اشاره به شهادت امام محمد تقی (ع)  نیز گفت: ایشان با وجود دوران سخت و شهادت پدرش به وسیله خلیفه عباسی اما به عهد خود یعنی هدایت‌گری جامعه وفا کرد و نشان داد هدایت گری اصلی ترین اقدام است.

نماینده ولی فقیه در لرستان همچنین با اشاره به روز عفاف و حجاب گفت: باید فرهنگ سازی در این خصوص صورت گیرد و در برخی مواقع قانون هم اجرایی شود، دستگاه های مربوطه در زمینه فرهنگی باید اقدامات لازم را انجام و جامعه را به عفاف و حجاب سوق دهند.

حجت‌الاسلام والمسلمین شاهرخی بیان کرد: اگر مکانی برای تفریح در نظر گرفته شده است نباید به وسیله گروهی به محلی برای بدحجابی و بی حجابی تبدیل شود.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار