نماینده مردم دورود و ازنا در مجلس شورای اسلامی:
نماینده مردم دورود و ازنا در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه دولت در آماده‌سازی نیروگاه‌ها کوتاهی‌ کرده است، گفت: بر اساس گزارش‌ها بخش قابل توجهی از نیروگاه‌ها آماده به کار نیستند و یا با ظرفیت کامل کار نمی‌کنند، توجیه دولت بالا بودن هزینه‌های تعمیر و نگهداری است، حال اینکه در این زمینه سوء‌مدیریت‌هایی بوده است.
کد خبر: ۹۷۷۱۴۷
تاریخ انتشار: ۱۹ تير ۱۴۰۰ - ۱۲:۴۱ 10 July 2021

به گزارش تابناک لرستان، حسین گودرزی امروز در گفت‌وگو با اهالی رسانه در خرم‌آباد، با اشاره به قطعی‌های مکرر برق در سراسر لرستان، اظهار کرد: احساس می‌شود بین برخی استان‌ها در خصوص خاموشی‌ها تبعیض‌هایی وجود دارد، به‌نحوی که در استان‌هایی همچون لرستان شاهد هستیم قطعی‌های برق سه تا چهار موردی در روز اتفاق می‌افتد، حال اینکه در نقاط دیگر کشور این میزان خاموشی حداقلی است.

وی خاطرنشان کرد: بر اساس آمار مصرف برق موردنیاز کشور ۶۶ هزار مگاوات بوده، این در حالی است که تولید سالانه برق ۵۵ هزار مگاوات است و باید بررسی کرد که آیا بر اساس آنچه اعلام شده از سوی وزارت نیرو عمل می‌شود و یا اینکه اولویت‌های ثانویه در برخی استان‌ها بیشتر است که شاهد افزایش مکرر برق هستند.

نماینده مردم دورود و ازنا در مجلس شورای اسلامی، بالا رفتن هزینه تعمیر و نگهداری نیروگاه‌ها را عاملی برای خاموشی‌های اخیر عنوان و تصریح کرد: نیروگاه‌های آبی که تامین کننده بخشی از برق کشور هستند در حال حاضر با ظرفیت کامل فعال نیستند.

گودرزی، سوء مدیریت دولت را در مشکلات اخیر قطعی برق بی‌تاثیر ندانست و افزود: دولت باید تمهیداتی را برای این روزها می‌اندیشید، چرا که کمبود آب و خشکسالی طی سال‌‌های پیش‌رو دور از ذهن نبود.

وی با تاکید بر اصلاح مصرف انرژی توسط مردم، اظهار داشت: فرهنگ مصرف انرژی در بین عموم باید نهادینه شود، در سال‌های اخیر شاهد رشد بی‌رویه مصرف آب و برق و گاز توسط شهروندان هستیم.

نماینده مردم دورود و ازنا در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه دولت در آماده‌سازی نیروگاه‌ها کوتاهی‌ کرده است، گفت: بر اساس گزارش‌ها بخش قابل توجهی از نیروگاه‌ها آماده به کار نیستند و یا با ظرفیت کامل کار نمی‌کنند، توجیه دولت بالا بودن هزینه‌های تعمیر و نگهداری است، حال اینکه در این زمینه سوء‌مدیریت‌هایی بوده است.

گودرزی ادامه داد: وجود ماینرها اگرچه در خاموشی‌ها بی‌تاثیر نیست اما سهم قابل توجهی را قطعا به خود اختصاص نمی‌دهد، ضمن اینکه نبود کنتورهای هوشمند در افزایش مصرف برق را موثر عنوان کرد.

وی با اشاره به برگزاری جلسات متعدد کمیسیون انرژی مجلس جهت کنترل و مدیریت شرایط موجود، افزود: مدیریت مصرف و مدیریت اولویت‌هایی همچون کشاورزی، آب شرب، صنعت و بهداشت و  درمان در حال حاضر از اهمیت بسزایی برخوردار هستند که باید مورد توجه قرار بگیرند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار