آیین رونمایی از تندیس ۴ نفر از مشاهیر و نامداران بختیاری شامل علیمردان خان، بی‌بی مریم، مسعود بختیاری (بهمن علاءالدین) و قیصر امین پور برگزار شد.
کد خبر: ۹۷۷۷۳۲
تاریخ انتشار: ۲۱ تير ۱۴۰۰ - ۱۰:۵۴ 12 July 2021
شایان ذکر است پس از احداث «گذر فرهنگی تاراز» در ضلع شمالی دریاچه شهدای خلیج‌فارس منطقه ۲۲ تهران، آیین رونمایی از تندیس ۴ نفر از مشاهیر و نامداران بختیاری شامل علیمردان خان، بی‌بی مریم، مسعود بختیاری (بهمن علاءالدین) و قیصر امین پور که به همت علی نوذر پور شهردار سابق منطقه ۲۲ شهرداری و مشاور کنونی شهردار تهران و با تائید شورای شهر تهران و به سفارش سازمان زیباسازی شهرداری تهران ساخته و در محل مذکور نصب شده است، با حضور علاقه‌مندان تاریخ و فرهنگ بختیاری برگزار شد.
شایان ذکر است تندیس علیمردان خان و مسعود بختیاری (بهمن علاءالدین) توسط مرتضی آرین، تندیس قیصر امین پور توسط ملک دادیار گروسیان و تندیس بی‌بی مریم توسط قدرت الله معماریان ساخته شده است.
با وجود لغو مراسم رسمی رونمایی از تندیس ۴ چهره مشهور و نامدار بختیاری به دلیل شرایط کرونا، برخی همتباران با حضور در محل گذرگاه تاراز نسبت به رونمایی غیر رسمی از تندیس مشاهیر خود و تجلیل از آنها اقدام کردند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار