مدیرکل بهزیستی لرستان:
مدیرکل بهزیستی لرستان گفت: ۱۰۱ واحد مسکونی به مددجویان و خانوارهای دارای ۲ معلول استان تحویل داده شد.
کد خبر: ۹۷۹۰۴۶
تاریخ انتشار: ۲۶ تير ۱۴۰۰ - ۱۱:۳۲ 17 July 2021

به گزارش تابناک لرستان، "کرم یاری" روز شنبه در گفت و گو با اهالی رسانه افزود: تیرماه پارسال نیز به مناسبت هفته بهزیستی ۲۱۷ واحد مسکن خانوارهای معمولی و دارای ۲ معلول تحت پوشش استان به صورت منسجم تحویل شد که از این تعداد ۱۸۰ خانوار مددجوی عادی و ۳۷ خانوار دارای ۲ معلول بودند که در نهضت مسکن سازمان بهزیستی خانه دار شدند.

وی تصریح کرد: خانواده ایتام ۱۰۰ میلیون تومان، خانواده های روستایی ۲ معلول ۸۵ میلیون تومان،  خانواده های شهری ۲معلول ۱۴۰ میلیون و خانوارهای عادی ۵۰ میلیون تومان بلاعوض ساخت مسکن دریافت می‌کنند.

وی ادامه داد:  اعطای تسهیلات مسکن به خانوارهای ۲ معلولی تاکنون با شرط تامین زمین توسط متقاضی انجام شده است اما با پیگیری‌های صورت گرفته مقرر شد زمین مورد نیاز برای این خانوارها در استان تامین شود.

مدیرکل بهزیستی لرستان گفت: پارسال نیز یک میلیارد و ۳۵۰  میلیون تومان اجاره بها و تسهیلات مسکن  به ۸۹ مددجوی مستاجر و سرپرست خانوار اهدا و ۸۰۰ میلیون تومان بلاعوض نیز برای اجاره بهای مابقی مددجویان پرداخت شده است.

یاری افزود: برای مسکن مناطق سیل زده  نیز ۴۰۴ واحد تعمیری، در سه ماهه اول پس از سیل بازسازی شد و تعهدات دولتی از جمله ۵۰ میلیون تومان وام بنیاد مسکن، ۳۵ میلیون تومان کمک بلاعوض دولت، ۱۰میلیون تومان بلاعوض هلال احمر و ۱۰ میلیون تومان کمک بلاعوض بهزیستی برای ۳۷۹ واحد احداثی انجام شد.

وی اضافه کرد: در رتبه بندی سال گذشته  استان ها بر اساس شاخص و درصد تحقق واگذاری واحد های مسکونی هدف گذاری شده، لرستان پس از گلستان موفق به کسب رتبه دوم شده است.

وی تصریح کرد: بنابر تفاهم نامه مشترک وزارت راه و شهرسازی، بنیاد مستضعفان و بهزیستی مقرر شده است برای خانواده‌هایی که بیش از ۲ معلول را در خانه نگهداری می‌کنند مسکن با استاندارهای لازم ساخته شود.

یاری ادامه داد: تا پیش از این از مجموع ۴۳۸ خانوار شهری و ۲۵۹ خانوار روستایی دارای ۲ معلول در این استان ، ۵۵۹ خانوار صاحب مسکن شده‌ بودند.

گفتنی است ازحدود ۱۵ سال گذشته تاکنون بیش از پنج هزار واحد در قالب طرح نهضت مسکن با همکاری مستمر و موثر بهزیستی لرستان به مدجویان واگذار شده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار