مدیر شرکت آب و فاضلاب بروجرد:
مدیر شرکت آب و فاضلاب بروجرد گفت: آب شرب شهرستان سالم و بهداشتی است و تغییر رنگ آب در برخی مواقع به دلیل اصلاح سیستم شبکه آبرسانی به وجود می‌آید.
کد خبر: ۹۷۹۰۴۹
تاریخ انتشار: ۲۶ تير ۱۴۰۰ - ۱۱:۳۴ 17 July 2021

به گزارش تابناک لرستان، حبیب الله حدادی روز شنبه در گفت وگو با اهالی رسانه با اشاره به اینکه در روزهای اخیر شهروندان بروجردی از گل آلود بودن و تغییر رنگ آب شرب در برخی محلات شهرگلایه داشتند، اظهار داشت: با توجه به اینکه لوله های خط انتقال و شبکه داخلی این مناطق از سطح شهر از جنس گالوانیزه می باشد، بدلیل تعمیرات اجباری (شکستگی لوله ها)با هر قطع و وصل آب بعلت خالی و پرشدن شبکه، مقداری زنگ آهن و رسوبات در لوله ها جریان دارد.

وی بیان کرد: به دلیل جریان داشتن زنگ آهن و رسوبات درلوله ها با باز کردن شیر آب، خیلی سریع و کمتر از یک یا ۲ دقیقه رنگ آب شرب به حالت طبیعی برمی‌گردد.
وی افزود: در تمام شبکه‌های آب شرب که جنس لوله ها گالوانیزه است در زمان‌های قطع و وصل آب در طول چند دقیقه تغییر رنگ آب طبیعی بوده و مشترکان باید شیر آب را باز نموده تا رسوبات لوله که باعث تغیر رنگ آب شده، تخلیه گردد.
مدیر شرکت آب و فاضلاب بروجرد اضافه کرد: در حال حاضر شبکه آب شرب بروجرد پایدار، و هیچ گونه مشکل خاصی در این زمینه وجود ندارد.
حدادی از همشهریان و روستاییان درخواست کرد هرگونه حوادث ناشی از آب و فاضلاب را با سامانه تلفنی ۱۲۲ اطلاع دهند.

مدیر شرکت آب و فاضلاب بروجرد گفت: شبکه آب شرب این شهرستان با بیش از ۱۴۰هزار مشترک از قدیمی‌‎ترین ‌سیستم‌های آبرسانی در کشور است که عملیات اجرایی آن سال ۱۳۳۵ آغاز  و جز ۱۰ شهر اول است که در مجلس وقت، مصوبه می‌‎گیرد.
حدادی تصریح کرد: ۲۲۰ لیتر بر ثانیه از سرچشمه گلرود برداشت و ۷۰ درصد آن به فاضلاب تبدیل می‌‎شود.
وی با اشاره به اینکه پرتی آب در شهر بین ۲۳ تا ۲۵ درصد است، بیان کرد: ۹۳ درصد آب شرب صرف کشاورزی می‌شود.
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب بروجرد ادامه داد: آبی که از چاه‌های گلرود برای آب شهری بروجرد استخراج می‌شود، براساس نتایج آزمایشگاهی کیفیت مطلوبی در مقایسه با آب سایر شهرهایی که در کشور به عنوان آب شرب استفاده می‌شود، دارد.
حدادی اظهار داشت: آب بروجرد معمولاً دارای املاح و رسوبات زیادی است اما از نظر علمی هیچ ارتباطی بین بیماری‌های گوارشی و کلیوی با آب سالم از نظر بهداشتی وجود ندارد و شهروندان بروجردی اطمینان خاطر داشته باشند که این آب از نظر بهداشتی با وجود املاح موجود مورد تأیید است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار