مدیرکل خدمات حوزه علمیه لرستان گفت: متاسفانه برخی از مردم درک درستی از شرایط طلبه‌ها ندارند و فکر می‌کنند که حداقل مشکل مالی ندارند در حالی‌که اینطور نیست.
کد خبر: ۹۷۹۴۲۱
تاریخ انتشار: ۲۷ تير ۱۴۰۰ - ۱۲:۳۹ 18 July 2021

به گزارش تابناک لرستان،علیرضا محمدی‌امین در گفت‌وگو با اهالی رسانه با بیان اینکه ۲۶ حوزه علمیه در لرستان وجود دارد، اضافه کرد: در این حوزه‌ها حدود ۲۰۰۰ طلبه در حال تحصیل هستند.

وی با اشاره به فعالیت‌های مرکز خدمات حوزه علمیه در استان گفت: این مرکز به روحانیون در حال تحصیل یا تبلیغ و حتی خانواده طلبه‌های وفات یافته با حفظ شان آنان خدمات‌رسانی می‌کند.

محمدی‌امین بیان کرد: متاسفانه برخی از مردم درک درستی از شرایط طلبه‌ها ندارند و فکر می‌کنند که حداقل مشکل مالی نداشته باشند در حالی‌که اینطور نیست.

مدیرکل خدمات حوزه علمیه لرستان با بیان اینکه اکثر طلبه‌ها در عسر و حرج هستند، افزود: طلاب لرستانی شرایطشان از همه سخت‌تر بوده و خیلی گرفتارند.

وی اظهار کرد: طلبه‌های لرستانی منحصر به فرد هستند و چون مردم این دیار از نجابت خاصی برخوردارند برای همین تا مجبور نشوند کمک نمی‌گیرند.

محمدی‌امین به مشکل مسکن طلبه‌ها نیز اشاره کرد و گفت: قبلا برای تهیه خانه به آنان تسهیلاتی مانند مسکن مهر داده می‌شد و با تامین زمین از راه‌ و شهرسازی، کم‌کم هزینه ساخت آن را پرداخت می‌کردند اما حال تعطیل شده است.

وی خاطرنشان کرد: هم‌اکنون اگر زمین را تهیه کنند به آنان وام ساخت مسکن پرداخت می‌شود اما این کار هم با توجه به تورم فعلی امکان‌پذیر نیست و با این پول‌های اندک نمی‌توان کاری از پیش برد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار