رییس سازمان جهاد کشاورزی لرستان گفت: خسارت ناشی از خشکسالی به بخش‌های مختلف کشاورزی در این استان براساس برآوردهای جدید به پنج هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان رسیده است.
کد خبر: ۹۷۹۶۵۰
تاریخ انتشار: ۲۸ تير ۱۴۰۰ - ۱۰:۲۳ 19 July 2021

به گزارش تابناک لرستان به نقل از روابط عمومی جهادکشاورزی لرستان "اسفندیار حسنی مقدم" عنوان کرد: خشکسالی تولیدات بخش کشاورزی لرستان را در سالجاری ۷۰۰ هزار تن کاهش داده است.

وی اظهار داشت: این درحالی است که ۱۱ درصد آب‌های روان کشوردر لرستان وجود دارد و با سهم پنج درصدی اراضی کشاورزی اما سهم استان در سد سازی کشور کمتر از نیم درصد است امسال هم که به دلیل خشکسالی ۵۰ درصد ظرفیت سدها آبگیری نشده است.

وی مطالبه مهم مردم لرستان از وزارت نیرو را تخصیص آب کافی به ویژه در بخش کشاورزی عنوان کرد و افزود: ستاد توسعه سرمایه گذاری جهاد کشاورزی با توجه به اعتبارات اندک دولتی برای ورود بخش خصوصی تشکیل شده است.

رییس سازمان جهاد کشاورزی لرستان گفت: در این راستا مجوز ۲۱هزار راسی کشت و صنعت صنایع دورود، کلنگ زنی دامداری ۱۰ هزار راسی طبقاتی دشت سیلاخور، کلنگ زنی گاو داری هفت هزار راسی دورود و مجتمع های تولید ماهیان خاویار رومشکان با مشارکت بخش خصوصی انجام شده است.

حسنی مقدم همچنین در مورد پدیده زمین خواری در استان  نیز گفت:  برخی سودجویان با خرد کردن و قطعه بندی اراضی کشاورزی اقدام به فروش آنها می‌کنند که انتظار می رود همکاران ما در جهاد کشاورزی اطلاع رسانی لازم را در این خصوص داشته باشند تا شهروندان از طریق مجاری قانونی، خرید و فروش اراضی را انجام دهند.

۸۰۰ هزار هکتار زمین زراعی در لرستان وجود دارد که حدود ۲۵ درصد آن آبی است در حالیکه متوسط زمین های آبی کشاورزی در کشور ۴۵ درصد برآورد می شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار