نماینده ولی فقیه:
نماینده ولی فقیه در لرستان گفت: شبهات جدید و مسائل نوپدید ضرورت پژوهش در مدارس علمیه را بیشتر می‌کند، ضمن اینکه باید سازوکار روشنی برای کارهای پژوهشی و تحقیقاتی فراهم شود.
کد خبر: ۹۷۹۸۱۶
تاریخ انتشار: ۲۸ تير ۱۴۰۰ - ۱۶:۱۳ 19 July 2021

ایجاد یک مرکز منسجم جهت حمایت از پژوهشگران/ سازوکار روشنی برای کارهای تحقیقاتی فراهم شود

نماینده ولی فقیه در لرستان گفت: شبهات جدید و مسائل نوپدید ضرورت پژوهش در مدارس علمیه را بیشتر می‌کند، ضمن اینکه باید سازوکار روشنی برای کارهای پژوهشی و تحقیقاتی فراهم شود.

به گزارش  تابناک لرستان، حجت‌الاسلام سید احمدرضا شاهرخی ظهر امروز در آئین اختتامیه چهارمین جشنواره علامه حلی لرستان، با تاکید بر آموزش مبتنی بر پژوهش، اظهار کرد: پژوهش در حوزه‌های علمیه از اهمیت بیشتری برخوردار است، همچنان که نیاز به تحقیقات و دستیابی به پرسش‌ها و مجهولات پیچیده در جامعه امروز یک ضرورت است.

وی خاطرنشان کرد: شبهات جدید و مسائل نوپدید ضرورت پژوهش در مدارس علمیه را بیشتر می‌کند، ضمن اینکه باید سازوکار روشنی برای کارهای پژوهشی و تحقیقاتی فراهم شود.

نماینده ولی فقیه در لرستان با اشاره به موفقیت‌های روحانیون در چهارمین جشنواره علامه حلی، این میزان آثار ارسال پرژوهشی و موفقیت در سطح کشور بسیار ارزنده است.

شاهرخی با تاکید بر لزوم رشد کمی و کیفی تحقیقات پژوهشی، افزود: انتظار می‌رود برگزیدگان جشنواره زمینه‌های مشارکت بیشتر نسل جوان در فعالیت‌های پژوهشی فراهم کنند.

وی بیان داشت: زمانی یک پژوهش کامل است که مجهولی تبدیل به معلوم شود و مسئله‌ای را حل و در نهایت تولید علم نماید.

نماینده ولی‌فقیه در لرستان بر ایجاد یک مرکز منسجم جهت حمایت از برجستگان در فعالیت‌های پژوهشی تاکید و تصریح کرد: پیشنهاد می‌شود همچنین انجمن‌های علمی و پژوهشی در حوزه‌های علمیه تشکیل شود.

شاهرخی، ساماندهی و ادامه حمایت علمی و معنوی از پژوهش‌گران در قالب انجمن‌‌ها از پیشنهاداتی است که می‌تواند در ادامه به رشد کمی و کیفی پژوهش‌گران کمک کند.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار