نماینده خرم‌آباد و چگنی در مجلس:
نماینده مردم خرم‌آباد و چگنی در مجلس شورای اسلامی گفت: اگر کل سدهای ما ساخته شود شامل کمتر از یک درصد حجم ذخیره آب کل کشور می‌شود در صورتی که ما ۱۲ درصد آب کل کشور را داریم که این نشان می‌دهد ما در بحث مدیریت آب کاری نکردیم.
کد خبر: ۹۸۰۵۲۵
تاریخ انتشار: ۰۱ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۱:۴۳ 23 July 2021
وی ادامه داد: این امر باعث شده در طول زمان چون هرچه جلوتر می‌رویم خشکسالی بیشتر می‌شود، کسی پیگیر ساخت سد، ذخیره آب نباشد و همین وضع موجود نشان می‌دهد ۳۰۰ هزار متر مکعب آب ذخیره ظرفیت داریم، درحالی که حتی اگر کل سدهای ما ساخته شود کمتر از یک درصد حجم ذخیره کل کشور می‌شود در صورتی که ما ۱۲ درصد آب کل کشور را داریم که این نشان می‌دهد ما در بحث مدیریت آب کاری نکردیم.
ویسکرمی تأکید کرد: یکی در بحث آبی‌سازی زمین‌های زراعی و صنعتمان به خاطر این‌که خوابیده که آبی مصرف نمی‌کند و در حیطه آبخیزداری باید شاهد پروژه‌های آبخیزداری بیشتری می‌بودیم.
نماینده مردم خرم‌آباد و چگنی در مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: در حال حاضر در استان هیچکدام از شهرهای ما منبع آب شرب پایدار قابل تنظیم ندارند، یعنی سدی نداریم که در خشکسالی‌ها بتوانیم به آن پناه بیاوریم.
وی تأکید کرد: علاوه‌بر ظلم تاریخی دولت آینده حتماً باید آن‌را جبران کند یعنی در زمینه توزیع عادلانه منابع آب کار کند.
ویسکرمی بیان کرد: اگر سد سازی‌های ما انجام می‌شد حتی علاوه‌بر نیاز استان می‌توانست به استان‌های پایین دست مانند خوزستان که الان دچار بحران هستند نیز کمک کند، سیلی که در سال ۹۸ آمد اگر سدهای ما جلوی آن بودند تا سال‌ها می‌توانست پاسخگوی مشکلات آبی ما باشد که ما نتوانستیم از آن استفاده کنیم.
نماینده مردم خرم‌آباد و چگنی در مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: در رأی اعتماد به وزیران این موضوعات را مدنظر داریم و همچنین در مطالبه از وزیر فعلی نیرو حتماً باید تکلیف‌ ما در حوزه آب روشن شود.
وی ادامه داد: در حال حاضر نیز مسئولان حوزه آب لرستان بیشتر از این‌که به فکر مردم باشند و به آن‌ها آمار و اطلاعات بدهند به فکر بالادستی‌های خود هستند.
ویسکرمی ادامه داد: اگر زمانی برای ما ثابت شود کسی در امور آب منطقه‌ای حق استان را ضایع کرده بدون هیچ ملاحظه‌ای به مردم معرفی می‌کنیم.
نماینده مردم خرم‌آباد و چگنی در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: شنیده می‌شود که در پشت پرده کارهایی در حال انجام است که حجم مخزن سد معشوره را پایین بیاورند، اگر این اتفاق بیفتد ما به هیچ عنوان از مدیران منطقه‌ای نمی‌گذریم.
وی افزود: اگر مدیران منطقه‌ای ما در جایی از حوزه‌های آبی ما کوتاهی کنند حتماً پیگیر آن هستیم فکر نکنند اگر بازنشسته شوند کسی با آن‌ها کاری ندارد ما حتی در زمان بازنشستگی آن‌ها نیز پیگیر حق و حقوق مردم خواهیم بود.
ویسکرمی ادامه داد: یکی از ریشه‌های اصلی خشک شدن رودخانه‌ها این است که در طول سالیان گذشته بارندگی‌ها کم شده است، درست است رتبه چهارم کشور هستیم اما نسبت به استان‌های شمالی بارندگی کاهش پیدا کرده و این علت اصلی خشک شدن کشکان است و بخش دیگر نیز عدم نظارت آب منطقه‌ای و جهاد کشاورزی بر برداشت‌های غیرمجاز است.
نماینده مردم خرم‌آباد و چگنی در مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: الان یک سری بدون دادن حق آبه به صورت غیرمجاز آب برداشت می‌کنند و زمین‌های دیم را صرف کشت‌های آبدوست مانند سیب‌زمینی و هندوانه کردند که غیربومی هستند.
وی افزود: از همین الان باید برای سال آینده فکری کنیم، اما حتماً لازم است جلوی برداشت‌های غیرمجاز و بی‌شائبه گرفته شود.
ویسکرمی بیان کرد: الان ما شاهد فاجعه زیست محیطی در کشکان هستیم که اگر واقعاً آب منطقه‌ای نظارت داشته باشد این مشکل حل می‌شود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار