مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای لرستان‌ گفت: محدودیت کشت سیب زمینی در منطقه "پل هرو و ایوشان" خرم‌آباد به علت بحران آب و خشکسالی جدی است.
کد خبر: ۹۸۰۶۳۳
تاریخ انتشار: ۰۲ مرداد ۱۴۰۰ - ۰۹:۳۰ 24 July 2021

به گزارش تابناک لرستان داریوش حسن نژاد با اعلام این مطلب به رسانه ها افزود: کشاورزان غیربومی بدون توجه به کمبود منابع آبی نسبت به کشت سیب زمینی در منطقه اقدام کرده اند که هشدارهای لازم در این خصوص داده شده است.

وی گفت: با توجه به کاهش شدید حجم آب سد ایوشان و شرایط سخت تامین آب برای اراضی پایین دست، در صورت رعایت نکردن الگوی کشت و نادیده گرفتن مصوبه عدم کاشت محصولات آبدوست، به منظور پیشگیری از خسارات وارده به کشاورزان پایین دست، از برداشت آب به وسیله موتور های تلمبه های غیرمجاز جلوگیری و با متخلفان برابر قانون برخورد خواهد شد.

وی با بیان اینکه هم اکنون ۴۶ درصد از مخازن سدهای لرستان پر است اظهار داشت: حجم آب موجود پشت سدهای استان ۹۶ میلیون و ۳۶ مترمکعب گزارش شده است که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۳۱ درصد کاهش نشان می‌دهد.

حسن‌نژاد افزود: هم‌اکنون مجموع آب ورودی‌ ۶ سد لرستان ۶۸ دهم و خروجی آنها ۶.۱۴ دهم مترمکعب بر ثانیه گزارش شده که با توجه به کاهش بارندگی‌ها در سال جاری و روند افزایش دما، رعایت الگوی کشت، میزان برداشت از منابع آبی و مصرف بهینه آن ضروری است.

سطح زیر کشت سیب زمینی در لرستان بیش از هفت هزار هکتار است و برداشت آن حدود ۲۸۰ هزار تن می باشد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار