نماینده مردم بروجرد و اشترینان در مجلس شورای اسلامی
نماینده مردم بروجرد و اشترینان در مجلس شورای اسلامی گفت: فیلترینگ و مسدود کردن گوگل، اینستاگرام، شبکه‌های اجتماعی و کسب و کارهای اینترنتی اساسا در دستور کار این مجلس نیست.
کد خبر: ۹۸۲۱۶۰
تاریخ انتشار: ۰۸ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۳:۴۵ 30 July 2021

به گزارش تابناک لرستان، عباس گودرزی روز جمعه در گفت و گو با اهالی رسانه افزود: طرح صیانت از حقوق کاربران فضای مجازی فعلا نه بررسی شده و نه به تصویب رسیده است.

وی اظهار داشت: با توجه به فراوانی طرح های در دست بررسی و مشغله نمایندگان و از طرفی عدم امکان بهره گیری از نظرات و پیشنهادات کارشناسان، متخصصان و بخش خصوصی در صحن علنی، طرح مذکور جهت بررسی های بیشتر به کمیسیون تخصصی متشکل از تمام کمیسیون های مرتبط از جمله فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی و صنایع، ارجاع داده شد.

وی گفت: نکته مهم اینکه طی بررسی طرح در کمیسیون تخصصی،  امکان ارائه نظرات، پیشنهادات و حضور متخصصان، فعالان عرصه مجازی، صاحبان مشاغل و رسانه ها فراهم می باشد و این طرح پس از بررسی و تصمیم نهایی، دوباره در صحن علنی مجلس شورای اسلامی مطرح خواهد شد.

گودرزی افزود: همچنانکه تردد خودروها در یک خیابان و اتوبان باید تابع قانون راهنمایی و رانندگی باشد وگرنه تصادف و خسارت خواهیم داشت مجلس شورای اسلامی صرفا بنا دارد فضای مجازی نیز قوانینی جهت دفاع از حقوق کاربران داشته و تابع ضوابط و قوانین باشد.

وی ادامه داد: از مردم، متخصصان و افراد صاحب نظر دعوت می شود ضمن مطالعه متن طرح مذکور، پیشنهادات، انتقادات، نظرات و دغدغه خود را از طریق دفتر و رسانه های مجازی به اطلاع نمایندگان مجلس برسانند تا در کمیسیون طرح و پیگیری گردد. 

جلسات علنی مجلس شورای اسلامی در نخستین هفته مردادماه سال جاری تحت الشعاع بررسی طرح صیانت از حقوق کاربران فضای مجازی بود.

طی هفته‌های اخیر حواشی زیادی پیرامون این طرح در فضای سیاسی و رسانه‌ای کشور ایجاد کرد.

طبق روال مرسوم طرح‌ها و لوایحی که در دستور کار قرار می‌گیرند به نوبت در جلسات علنی بررسی می شوند، طرح صیانت در سه جلسه علنی مجلس در این هفته در دستور کار قرار داشت اما در نهایت روز چهارشنبه نمایندگان بررسی این طرح را با استناد به اصل ۸۵ قانون اساسی به کمیسیون مشترک سپردند.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار