نماینده ولی فقیه در لرستان:
نماینده ولی فقیه در لرستان و امام جمعه خرم‌آباد گفت: بهره‌گیری از نیروهای جوان، شاداب، متعهد و متخصص در کنار استفاده از تجربه‌های پیشکسوتان راه غلبه بر مشکلات کشور و استان است.
کد خبر: ۹۸۳۹۸۵
تاریخ انتشار: ۱۵ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۶:۲۰ 06 August 2021

به گزارش تابناک لرستان، حجت الاسلام و المسلمین "سید احمدرضا شاهرخی" در خطبه های این هفته نماز جمعه خرم‌آباد در مصلی الغدیر این شهرستان بیان کرد: مراسم تنفیذ ریاست جمهوری سیزدهم در حضور مقام معظم رهبری با حضور کارگزاران نظام مقدس جمهوری اسلامی و در طراز انقلاب  و مراسم تحلیف در مجلس شورای اسلامی برگزار شد.

وی بیان کرد: برخلاف مشکلات اقتصادی و معیشتی ظرفیت های مادی و معنوی و نیروی انسانی دارای دانش و تجربه و فداکار و آماده برای محرومیت زدایی در کشور وجود دارد.

حجت الاسلام و المسلمین شاهرخی اضافه کرد: اقدام کارشناسی و تحول زا با روحیه جهادی و انقلابی از سوی مقام معظم رهبری و رییس جمهوری تاکید شد و پیوند نزدن معیشت مردم با مذاکره با غرب و دل نبستن به مذاکرات از نکات مهمی بود که در تنفیذ و تحلیف برآن تاکید شد.

وی ادامه داد: جلوگیری از شکل گیری فساد و مفسد و مبارزه بی امان با مفسدان و منافذ فساد و رانت و تبعیض های زشت از نکات امید بخش در این آیین بود.

نماینده ولی فقیه در لرستان یادآور شد: در بخش حاکمیتی باید معروف ها تثبیت شوند و منکرات از بین روند و کسانیکه با رایزنی و دادن امتیاز به خواص به مناصب حکومتی رسیده اند همین امتیازها را به دیگران در زیر مجموعه خواهد داد.

وی افزود: در سالیانی در این استان این روند حاکم بوده و نتیجه اش وضعیت موجود لرستان است.

حجت الاسلام و المسلمین شاهرخی در زمینه تغییر و تحولات در دولت ها تاکید کرد: آنان که مستقیما خود را برای منصب مدیریت عالی استان اعلام می کنند و یا به طور غیر مستقیم در تلاش هستند اگرچه برخی برای رضای خدا گام برمی دارند توجه کنند این مسوولیت سخت و دشوار است که در طول بیش از سه دهه از جنگ تحمیلی مسوولانی که به استان آمدند نتیجه اش وضعیت موجود است که رضایت بخش نیست.

وی عنوان کرد: مردم در انتظار روز تحلیف و تنفیذ بودند اگرچه رییس دولت دوازدهم برداشتی که از عملکرد وزرا و مدیران استان ها دارد با واقعیت منطبق نیست و مدیری در این استان می تواند موفق باشد با کمک نقدینگی بانک ها و اعتبارات کافی با برنامه تحولی همراه با جهش در استان عمل کند.

وی اظهار داشت: لرستان نیازمند برنامه تحولی به علاوه جهش است و تنها تحول استان ما را از مشکلات خارج نمی کند و آن چیزی که در سه دهه پس از جنگ تحمیلی در لرستان ایجاد نشده باید اکنون محقق شود.

امام جمعه خرم آباد گفت: لرستان دیگر فرصت آزمایش و خطا ندارد نمی توان استان را به افرادی سپرد که به توانایی و دانایی آنها اطمینانی نیست و نمی توان امور استان را به افرادی سپرد که بیش از آنکه شیفته خدمت باشند شیفته رسیدن به آرزوهای خویش هستند.

وی با سالروز شهادت سرلشگر خلبان عباس بابایی در سال ۱۳۶۶  و روز شهدای مدافع حرم و شهادت روحانی آگاه و مبارزو انقلابی شیخ محمد خیابانی اشاره کرد و افزود: ۱۶ مرداد روز تشکیل جهاد دانشگاهی به دستور امام راحل در سال ۱۳۵۹ در جهت تحقیقات و توسعه امور فرهنگی و ارتباط دانشگاه با صنعت و همکاری با حوزه و دانشگاه و گسترش طرح های کاربردی است.

وی همچنین به روز ۱۷ مرداد و سالروز شهادت شهید محمود صارمی و روز خبرنگار اشاره کرد و یاد و خاطره شهدای خبرنگار را گرامیداشت.

امام جمعه خرم آباد در ادامه با اشاره به قرار گرفتن در آستانه ماه محرم و هفته امر به معروف و نهی از منکر گفت: آیین‌های عزاداری در این ایام با رعایت پروتکل های بهداشتی براساس مصوبات ستاد ملی و استانی مقابله با کرونا برگزار می‌شود.

وی اظهار داشت: امر به معروف و نهی از منکر برعهده شخص خاصی نیست و همگان در جامعه مکلف بر دعوت دیگران به خوبی‌ها و ارزش ها هستیم و از بدی ها نهی کنیم و اگر همه این وظیفه را به خوبی انجام می‌دادند امروز شاهد مشکلات اقتصادی و اجتماعی نبودیم.

نماینده ولی فقیه در لرستان با بیان اینکه امر به معروف یعنی مبارزه با ظلم و توزیع عادلانه ثروت و دادن حقوق ستمدیدگان، حاکمیت فروع دین، توسعه متوازن در همه استان ها است بیان کرد: روزی که کارخانه های لرستان به این سرنوشت مبتلا شدند اگر همه امر به معروف و نهی از منکر می کردند که ما شاهد وضع موجود نبودیم.

حجت الاسلام و المسلمین شاهرخی اضافه کرد: نهی از منکر یعنی گناهان فردی و اجتماعی یا از بین برود یا کم شود و امر به معروف یعنی ارزش ها و معروف های فردی و اجتماعی در جامعه تثبیت و تقویت شود و اگر افراد متفاوت نهی از منکر کنند گناهکار از گناه خودش دست خواهد کشید.

وی افزود: برخی تصور می کنند با دیدن منکر باید با خشونت رفتار کرد در حالی‌که سلاح زبان برنده تر از خشونت است بنابراین همه موظف بر امر به معروف و نهی از منکر هستید.

امام جمعه خرم آباد با اشاره به اینکه سازمانی که توانایی پرداخت کارکنان را ندارد اقدام به جذب نیرو کرده است اظهار داشت: زمانی‌که همه به میدان آمدید و سازمان بازرسی و دیوان محاسبات، خبرگزاری ها و رسانه ها به میدان آمدند مسئله حل شد و امر به معروف و نهی از منکر باید بیش از پیش گسترش یابد.

وی اظهار داشت: در صورتیکه در ادارات براساس قوانین عمل کنند شاهد این رویدادهای بی ضابطه در طی سال های گذشته در استان نبودیم و بدیهی است سازمان بازرسی و دیوان محاسبلات و دستگاه های مرتبط در پیشگیری و اعمال قانون وظایف مهمی دارند و در گام دوم انقلاب اسلامی با تشکیل دولت سیزدهم نباید شاهد چنین رویدادهای تلخی باشیم.

نماینده ولی فقیه در لرستان با تاکید بر اینکه بکارگیری نیروهای انسانی و استخدام در استان باعث خوشحالی است، گفت: جذب نیرو بدون ضابطه با اعمال سفارش باید در این استان حذف شود و کارهای انجام نشده ای که در طول سالیان در لرستان باقی مانده فراوان است و مردم استان هر کجا به این امور برخورد کردند به سازمان بازرسی و دیوان محاسبات اطلاع دهند.

وی افزود: برخی از خواص و نخبگان در استان پای کار نیستند و در گذشته نیز کم کاری شده است که باید این روند از استان حذف شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار