رییس سازمان جهاد کشاورزی لرستان گفت: خشکسالی موجب کاهش ۴۰ درصدی تولید گندم و زیان بهره‌برداران بخش کشاورزی لرستان شده است.
کد خبر: ۹۸۶۷۱۸
تاریخ انتشار: ۲۶ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۱:۱۹ 17 August 2021

به گزارش تابناک لرستان "اسفندیار حسنی مقدم" عصر دوشنبه در دیدار با حجت‌الاسلام محمد یوسف خانی امام جمعه شهرستان دلفان اظهار کرد: بحران خشکسالی در ۱۰۰ سال اخیر بی سابقه بوده و بر روی درآمد کشاورزان تأثیر گذاشته و در نتیجه باعث کاهش ۴۰ درصدی تولید گندم در استان و کاهش درآمد بهره برداران بخش کشاورزی شده است.

وی گفت: سال گذشته ۸۰ هزار تن گوشت مرغ در استان تولید شد این در حالی است که مصرف سالانه استان کمتر از ۶۰ هزار تن است و در واقع ۳۰ درصد مازاد بر نیاز استان مرغ تولید و به استانهای دیگر ارسال شده است

رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان در خصوص کمبود موردی مرغ در شهرستان نورآباد بیان کرد: بمنظور تعادل در عرضه و تقاضا برای متقاضیان احداث واحد پرورش مرغ گوشتی در شهرستان نورآباد و سایر شهرستانهای استان مجوز احداث مرغداری صادر می‌شود.

حسنی مقدم گفت: به منظور صرفه جویی و استفاده بهینه از آب و افزایش درآمد و بهبود اقتصاد بهره برداران بخش کشاورزی از سال ۱۳۹۲ تاکنون بیش از پنج هزار هکتار از اراضی دیم شهرستان دلفان به سیستم‌های نوین آبیاری تجهیز شده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان لرستان بر لزوم استفاده بهینه از منابع آب خاک به عنوان بستر تولید و خودکفایی اشاره کرد و گفت: تشویق و ترغیب کشاورزان منطقه بر کشت گیاهان دارویی که نیاز آبی کمتری دارند و عدم اجاره زمین های حاصلخیز به کشاورزان مهاجرکه باعث نابودی منابع آب و خاک می شود می تواند مؤثر باشد.

حجت الاسلام یوسف خانی امام جمعه شهرستان دلفان در ادامه این نشست اظهار کرد: شهرستان دلفان نیاز به نگاه ویژه ای در حوزه کشاورزی دارد، تأمین علوفه مورد نیاز دامدادان، تأمین مرغ مورد نیاز شهرستان دلفان، احداث کشتارگاه مرغ و رعایت الگوی کشت از دیگر مواردی بود که مورد تاکید امام جمعه شهرستان دلفان قرار گرفت.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار