آیین شام غریبان یتیمان کربلا در شب یازدهم محرم در کوچه و خیابانهای پلدختر برگزار شد.
کد خبر: ۹۸۷۲۴۳
تاریخ انتشار: ۲۹ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۱:۲۹ 20 August 2021

به گزارش تابناک لرستان، مردم عزادار پلدخترشامگاه پنجشنبه همزمان با سراسر کشور با رعایت پروتکل های بهداشتی در شام غریبان پسر فاطمه (س) و یاران با وفایش به ماتم نشستند.

عزاداران در این مراسم در گوشه و کنار کوچه و خیابان ها با روشن کردن شمع به نیت روشنایی بخشی به محفل زنان و دختران داغ دار و خاندان اهل بیت(ع) همدردی خود را باآنان با حزن و اندوه به نمایش گذاشتند.

عاشقان حسینی پنجشنبه شب درپلدختر،پس از اقامه نماز مغرب و عشا در شهر و روستا بر اساس یک سنت دیرینه به یاد شهدای مظلوم دشت کربلا با زینب کبری(س) هم ناله شده و با در آمیختن شور و شعور حسینی  با نوحه سرایی در غم شهادت امام حسین (ع) و یارانش واسارت اهل بیت پیامبر (ص) اشک ماتم ریختند.

این مراسم ها، مانند تمام مراسم های عزاداری دهه محرم در فضای باز برگزار و امشب با برپایی مراسم شام غریبان عزاداری دهه محرم به پایان رسید، اما همچنان عشق به اباعبدالله الحسین (ع)و خاندان اهل بیت عصمت و طهارت (ع) در این مردم موج می زند.

هنوز تا پایان ماه صفر پرچم سیاه ها به یاد شهدای کربلا و تا اربعین حسینی بر سر درب منازل برافراشته است تا همه بدانند ارادت به خاندان اهل بیت و عبدالله الحسین (ع) سرلوحه زندگی مومنان و مردم ولایتمدار پلدختر است.

امام حسین (ع) سومین پیشوای شیعیان در سوم شعبان سال چهارم هجری قمری در مدینه منوره به دنیا آمد و در دهم ماه محرم سال ۶۱ هجری قمری در کربلا به شهادت رسید.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار