رییس اورژانس هوایی کشور گفت: چهارتا پنج هزار ماموریت امدادی سالانه توسط این اورژانس انجام می‌شود اما باید زیرساخت‌های لازم برای افزایش این تعداد ایجاد شود.
کد خبر: ۹۸۷۲۶۵
تاریخ انتشار: ۲۹ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۴:۳۸ 20 August 2021

به گزارش تابناک لرستان محمد سرور روز جمعه در مراسم افتتاح اورژانس هوایی بروجرد در جمع خبرنگاران افزود: اورژانس هوایی کشور از سال ۷۹ با هدف سریع تر رساندن بیماران به مراکز درمانی راه اندازی شد که همین سبب می شود تا میزان مرگ و میر افراد در حوادث ۳۰ درصد کاهش یابد.

وی با اشاره به حوادث ترافیکی اضافه کرد: هفت درصد درآمد ناخالص کشور بر اثر حوادث ترافیکی از بین می رود، سالانه بین ۱۵ تا ۱۷ هزار نفر بر اثر این حوادث جان خود را از دست می دهند و ۶۲۰ هزار نفر نیز مجروح می شوند.

سرور گفت: سیاست کلی نظام، عدالت در دسترسی به خدمات سلامت است که این مهم ابلاغ و یکی از کارهای انجام شده، توسعه خدمات بهداشتی و درمانی در مناطق مختلف می باشد.

رییس اورژانس هوایی کشور افزود: سالانه پنج میلیون ماموریت در خدمات پیش بیمارستانی اورژانس انجام می شود که در حوزه اورژانس هوایی، سالانه به ۳۶ هزار ماموریت هوایی نیاز داریم اما در این حوزه بین چهار تا پنج هزار ماموریت انجام می شود که می توان این رقم را با ایجاد زیر ساخت ها افزایش داد.

وی با بیان اینکه سالانه ۱۵ هزار نفر از افراد نیازمند به پیوند عضو در کشور جان خود را از دست می دهند اضافه کرد: به دلیل وجود فناوری و حضور متخصصین این حوزه، از سال گذشته تاکنون اقداماتی برای تسریع در زمان انتقال اعضای اهدایی به فرد گیرنده صورت گرفته است و ۵۲ نفر از مرگ حتمی نجات یافتند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار