ممنوعیت سفر به لرستان، راه اندازی چهل و نهمین اورژانس هوایی کشور در بروجرد و برگزاری آیین‌های سنتی عزاداری امام حسین (ع) از جمله مهمترین رویدادهای لرستان در هفته‌ای که گذشت، بود.
کد خبر: ۹۸۷۳۵۴
تاریخ انتشار: ۳۰ مرداد ۱۴۰۰ - ۰۹:۴۴ 21 August 2021

به گزارش تابناک لرستان در راستای اجرای مصوبات ستاد ملی مقابله با کرونا ، سفر به لرستان از دوشنبه هفته گذشته ممنوع شد و با توجه به وضعیت نامناسب استان به جهت رشد و شیوع بالایی که بیماری در پیک پنجم پیدا کرده است، با تصمیم ستاد ملی مقابله با کرونا مقرر شد تمامی ادارات و اصناف غیر ضرور استان تعطیل شدند.

این تعطیلی در قالب طرح هوشمند دستورالعمل‌ های ستاد ملی مقابله با کرونا اعمال شد و ترددها بین شهرهای کشور با توجه به وضعیت نامطلوب کرونایی به شدت کنترل می شود.اختصاص یکهزار و۲۶۷ تخت به بیماران کرونایی در لرستان

یکهزار و ۲۶۷ تخت برای بیماران مبتلا به کووید ۱۹ در این استان تجهیز و برای درمان اختصاصی افراد مبتلا به کرونا در نظر گرفته شده است.

از مجموع تخت های اختصاص یافته به بیماران کووید ۱۹ در استان یکهزار و ۱۳۵ تخت عادی و ۱۳۲ تخت ویژه هستند. اکنون ۱۲۷ تخت عادی و چهار تخت ویژه بیماران کرونایی در سطح استان خالی است.

تشکیل قرارگاه عملیاتی کرونا در جمعیت هلال لرستان

قرارگاه عملیاتی کرونا به منظور کمک به دانشگاه علوم پزشکی استان در درمان بیماران کرونایی در جمعیت هلال تشکیل شد.

جمعیت هلال‌احمر استان لرستان کلیه ظرفیت‌های فیزیکی ،پرسنلی همچنین اعضای جوانان ، امدادگران و داوطلبانی که توانایی و تخصص لازم جهت ارائه خدمات  پیشگیرانه به ملت عزیز و خدمات درمانی به بیماران مبتلا به ویروس کرونا را دارند، فراخوان کرده تا در صورت نیاز دانشگاه علوم پزشکی همکاری لازم را داشته باشند.

راه اندازی چهل و نهمین اورژانس هوایی کشور در بروجرد

چهل و نهمین اورژانس هوایی کشور روز جمعه با اهدف امدادرسانی حوادث با حضور مسوولان کشوری در بروجرد راه‌اندازی شد.

رساندن به موقع بیماران و مجروحان مناطق سخت گذر واقع در رشته کوههای اشترانکوه و زاگرس به مراکز درمانی از مزیت های این اورژانس هوایی است.

اورژانس هوایی بروجرد به عنوان سومین اورژانس هوایی لرستان است.

داروخانه هلال احمر در لرستان راه‌اندازی شد

 

 داروخانه این جمعیت با هدف ارائه خدمت به بیماران خاص و سرطانی در مرکز استان راه‌اندازی شد. این داروخانه در مرکز شهر خرم آباد در مکانی به مساحت ۱۵۰ متر مربع با همکاری معاونت درمان و توانبخشی هلال احمر لرستان راه اندازی شد.

 

داروخانه هلال احمر به منظور توزیع داروهای کمیاب مورد نیاز برای ییماران خاص راه اندازی شد و تلاش می شود با فعالیت این مجموعه، تهیه این داروها تسهیل شود.

خشکسالی موجب کاهش ۴۰ درصدی تولید گندم در لرستان شد

بحران خشکسالی در ۱۰۰ سال اخیر بی سابقه بوده و بر روی درآمد کشاورزان تأثیر گذاشته و در نتیجه باعث کاهش ۴۰ درصدی تولید گندم در استان و کاهش درآمد بهره برداران بخش کشاورزی شده است.

سه مجتمع آبرسانی روستایی در لرستان آماده بهره برداری است

مجتمع های ریخان گلال و بگوردی دلفان و مجتمع چم خوشه چگنی با اعتبار هزینه شده بیش از هفت میلیارد تومان هفته دولت امسال افتتاح خواهند شد.

با بهره برداری از این مجتمع ها ۳۵ روستا با جمعیتی بالغ بر ۱۵ هزار نفر از امکان آب شرب سالم و بهداشتی برخوردار خواهند شد.

پروازهای فرودگاه خرم آباد کاهش یافت

سه پرواز روزهای اخیر این فرودگاه به منظور کاهش شیوع ویروس کرونا لغو شد. کاهش پروازهای فرودگاه شهدای خرم‌آباد و تشدید نظارت بر رعایت پروتکل های بهداشتی همزمان با اوج گیری مجدد پاندمی کرونا صورت گرفت.

علاوه بر تشدید نظارت بر رعایت پروتکل های بهداشتی، واکسیناسیون همکاران و ارائه دهندگان خدمات فرودگاهی ، تعداد سه پرواز برنامه ای مسیر تهران_خرم آباد_ تهران روزهای چهارشنبه، پنجشنبه و جمعه از سوی شرکت های ایران ایر و ماهان کنسل گردیده و از ۱۴ به ۱۱ پرواز کاهش یافته است .

برگزاری آیین های سنتی گل مالی و چهل منبر در لرستان

مردم خرم‌آباد روز عاشورا در عزای سرور و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین(ع) خود را سر تا پا غرق در گِل و گلاب می‌کنند. همچنین زنان خرم‌آبادی روز تاسوعای حسینی در آیینی به نام "چهل‎ منبر" روزه سکوت گرفته و با صورت‌‎های پوشیده ۴۰ شمع را در سقاخانه‎‌های این شهر روشن می کنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار