معاون اداره کل حفاظت محیط زیست لرستان بر لزوم بازنگری در پروانه‌های چَرا تاکید کرد و گفت: این پروانه‌ها بر اساس بارندگی و پوشش گیاهی ۳۰ سال قبل صادر شده‌اند.
کد خبر: ۹۸۸۲۹۴
تاریخ انتشار: ۰۲ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۳:۲۵ 24 August 2021

به گزارش تابناک لرستان نبی‌الله قائدرحمتی امروز درجمع خبرنگاران با اشاره به کاهش سطح بارندگی‌ها و خشکی هوا اظهار کرد: متاسفانه این عوامل باعث کاهش سطح گیاهی مراتع استان شده است.

وی با بیان اینکه در مناطق تحت مدیریت به واسطه حفاظت و صیانتی که به عمل می‌آید پوشش گیاهی نسبتا بهتری وجود دارد، افزود: برای همین دامداران برای چرای دام خود به این مناطق حرکت کرده و در واقع زحمت محیط بانان را افزایش می‌دهند.

معاون فنی اداره کل حفاظت محیط زیست لرستان بیان کرد: یگان‌های حفاظت در این مناطق به صورت دائم در حال گشت‌زنی و رصد هستند و چنانچه فردی، پروانه چَرا نداشته باشد با وی برخورد کرده و به مراجع قضایی ذی‌صلاح ارجاع داده می‌شوند.

وی بر لزوم بازنگری در این پروانه‌ها تاکید کرد و ادامه داد: این پروانه‌ها در ۲۰ یا ۳۰ سال قبل صادر شده‌اند و براساس پوشش گیاهی و روند بارش‌ها در آن زمان بوده که شرایط خوبی داشته است اما حال این روند نامساعد بوده و بارندگی‌های سابق را نداریم بنابراین بررسی مجدد این پروانه‌ها ضروری است.

به گفته قائدرحمتی بعضی از این پروانه‌ها به اشخاص دیگری واگذار شده و فرد حق علف‌چَر دریافت می‌کند.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار