تولیت آستان قدس رضوی تاکید کرد؛

بازگشت به آموزه‌های نبوی راه برون رفت از آسیب‌های اجتماعی

تولیت آستان قدس رضوی در اجتماع بزرگ فعالان قرآنی گفت: انسانی که از حقیقت، تعالیم قرآن و آموزه‌های دینی و اهل بیت عصمت و طهارت(ع) بی‌بهره باشد و برای تعالی و رشد خویش نکوشد، فردی متحیر و سرگردان است که نمی‌تواند راه صحیح را از باطل و نور را از ظلمت تشخیص دهد.
کد خبر: ۱۰۹۳۱۵۷
تاریخ انتشار: ۳۰ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۴:۳۱ 19 February 2023

به گزارش تابناک رضوی، حجت الاسلام و المسلمین احمد مروی  در اجتماع بزرگ فعالان قرآنی با بیان این مطلب اظهار کرد: ائمه اطهار(ع) که تداوم بعثت هستند، وظیفه نجات انسان‌ها از سرگردانی و حیرت را دارند؛ اهل بیت عصمت و طهارت(ع) رمز مرگ جهل و حیات دانش، علم و معرفتی هستند که راه سعادت را برای انسان ترسیم می‌کند.

وی افزود: انقلاب اسلامی به نوعی امتداد بعثت است، در دورانی که جوامع بشری گرفتار ظلم، ستم، شهوت رانی، توحش و دفن تمام فضایل اخلاقی و انسانی هستند، ندایی ملکوتی مردم و جامعه بشری را به خدا، توحید و فضیلت‌های اخلاقی و انسانی دعوت کرد.

وی گفت: امروز ادعای برخورداری از جامعه قرآنی، نبوی و علوی را داریم اما متأسفانه در فضای جامعه کمتر از آموزه‌های قرآن و اهل بیت عصمت و طهارت(ع) مشاهده می‌کنیم.

حجت الاسلام مروی افزود: در ساحت‌های دفاع از انقلاب، نظام، امامت، ولایت و رهبری و مبارزه با استکبار مردم عزیز ایران حقیقتا سنگ تمام گذاشته‌اند اما در حوزه‌ استمرار فضائل اخلاقی و پیروی از آموزه‌های پیغمبر اکرم(ص) عقب ماندگی‌های فراوانی داریم، آیا بازار، ادارات و تربیت فرزندان ما قرآنی است؟ چقدر آموزه‌های قرآن در منازل ما جریان دارد؟ چرا در کنار کتاب ارزشمند مفاتیح الجنان، یک کتاب تربیتی در منازل وجود ندارد؟ اسلام تنها دعا و قرآن نیست و باید عمل در آن وجود داشته باشد.

وی گفت: برخی از مردم حتی در خانواده‌های مذهبی، اسامی و ویژگی‌های فوتبالیست‌های خارجی را بیشتر از فضائل پیامبر اسلام(ص) می‌شناسند و این جفا بر آن حضرت است، چراکه باید آموزه‌های دینی در جامعه رواج داشته باشد و باید ایمان ما با خواندن قرآن بیشتر شود و در فضیلت‌های اخلاقی گامی به جلو برداریم.

پیامبر اسلام با قرآن توانست جامعه را از جهالت و گمراهی نجات دهد و پایه گذار بزرگترین تمدن بشری شود زیرا قرآن جامعه را از سرگردانی نجات می‌دهد.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار