نامه تعلیق قطع اشجار باغ گلستان صادر شد/ماجرا چه بود؟

رئیس شورای شهر تبریز ظهر در نامه‌ای به شهردار تبریز خواستار توقف عملیات و ارائه گزارش در خصوص قطع اشجار باغ گلستان به شورا شد.
کد خبر: ۱۱۸۴۲۸۹
تاریخ انتشار: ۲۲ شهريور ۱۴۰۳ - ۲۱:۵۸ 12 September 2024

به گزارش تابناک از تبریز، باغ گلستان (به ترکی آذربایجانی: گولوستان باغی) یا باغ فجر، یکی از بوستان‌های قدیمی و مشهور شهر تبریز است. از چند روز گذشته اخباری مبنی بر واگذاری هزار متر مربع از باغ گلستان به یکی از نهادها توسط شهرداری تبریز، در رسانه ها منتشر شد.

 فریدون بابایی اقدم، عضو شورای اسلامی کلانشهر تبریز در خصوص این با با انتشار مطلبی نوشته بود: شهردار تبریز، بدون اجازه شورای شهر، اختیار قانونی لازم برای واگذاری املاک خود به سایر مجموعه ها را ندارد و از همین‌رو انتظار می رود؛ ضمن توقف بی درنگ و فوری هرگونه تخریب و قطع اشجار، مراتب در صحن شورا و کمسیون‌های ذیربط مورد بررسی قرار گرفته و درصورت ضرورت موضوع واگذاری زمین به نهاد مربوطه، خارج از باغ و از اراضی تملک شده چوخورلار صورت گیرد.

روح الله دهقان نژاد، عضو دیگر شورای اسلامی کلانشهر تبریز با انتشار مطلبی نوشت: قطع اشجار به هر بهانه ای زشت است، از کمبود فضای سبز می نالیم اما درختان محوطه ای تاریخی را قطع می کنیم. هم موضوع واگذاری زمین بدون مصوبه شورای شهر و هم قضیه قطع درختان را با حساسیت بالا پیگیری می کنیم.

روح الله رشیدی، رییس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی کلانشهر تبریز نیز در این خصوص گفت: شهرداری تبریز در این خصوص، نه تنها مجوزی از شورای شهر نگرفته، بلکه حتی به شورای شهر، اطلاع هم نداده است و منتظر توضیح رسمی و مستند شهردار در این زمینه هستیم.

به دنبال این اظهارات، رئیس شورای شهر تبریز در نامه‌ای به شهردار تبریز خواستار توقف عملیات و ارائه گزارش در خصوص قطع اشجار باغ گلستان به شورا شد.

به گزارش تابناک به نقل از روابط عمومی و امور بین الملل شورای اسلامی شهر تبریز، در متن نامه غلامرضا احمدی آمده است: 

جناب آقای یعقوب هوشیار

شهردار محترم کلانشهر تبریز

سلام علیکم؛

با توجه به وصول اخبار مختلف در مورد قطع اشجار و خاکبرداری در محوطه تاریخی باغ گلستان و پیگیری مکرر اعضای محترم شورا، حساسیت افکار عمومی و رسانه ها، لازم است هرگونه اقدام با فوریت به حالت تعلیق درآمده و گزارش این اتفاق در کمترین زمان ممکن به اطلاع همکاران شورا برسد.

غلامرضا احمدی 

رییس شورای اسلامی شهر تبریز

برچسب ها: قطع درختان
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار