امام جمعه اردبیل:

آذربایجان از جنایت اسرائیل در لبنان درس بگیرد

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل گفت: اهالی آذربایجان که دولت آنها دو لنگه در کشور را به روی اسرائیل گشوده است مبادا از خوردنی‌هایی که در اسرائیل استحصال شده استفاده نمایید و مراقب بیماران خود باشند.
کد خبر: ۱۱۸۵۱۱۹
تاریخ انتشار: ۳۰ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۶:۴۱ 20 September 2024

 
به گزارش تابناک - اردبیل، آیت الله سید حسن عاملی نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل در خطبه‌های این هفته نماز جمعه با اشاره به جنایت چند روز اخیر رژیم اشغالگر اسرائیل در لبنان، خطاب به مردم شریف جمهوری آذربایجان گفت: به اهالی آذربایجان که دولت آنها دو لنگه در کشور را به اسرائیل باز کرده می‌گویم مبادا از خوردنی‌هایی که در اسرائیل استحصال شده استفاده نمایید بیماران آذری مبادا مبادا برای معالجه به اسرائیل اعزام شوند آنها یک ابتلایی در بدن شما درست می‌کنند که چند سال دیگر معلوم می‌شود.
 
خطیب جمعه اردبیل گفت: حادثه لبنان چهره شوم و خبیث اسرائیل را هرچه بیشتر آشکار ساخت و معلوم شد این رژیم سفاک به هیچ قانونی و حرمتی و شرفی احترام قائل نیست و از یک پشتیبانی بسیار قوی در هتک حرمت به قوانین بین‌المللی برخوردار است و برای بقاء خود حاضر است کل اهل دنیا را با فجیع‌ترین شکل به قتل برساند و آه هم نکشد.
 
امام جمعه اردبیل اضافه کرد: هر روز که می‌گذرد اسرائیل هرچه بیشتر آبروی آمریکا و اروپا را می‌ریزد، چون تمام جنایات این جرثومه فساد و خون ریزی به پای آمریکا و اروپا نوشته می‌شود، چون اسرائیل با حمایت آنها روی پای خود ایستاده است با این همه جنایاتی که اسرائیل این روز‌ها انجام داد آمریکا دیروز اعلام کرد کاملاً از اسرائیل در برابر مخالفینش حمایت می‌کند تا این لحظه آمریکا حاضر نشده اقدام تروریستی اسرائیل در لبنان و یا ترور هنیه را در خاک ایران محکوم کند و این شنیع‌ترین ضربه بر پیکره‌ی حقوق بشر و استقلال دولت‌ها و ملت‌هاست.
 
وی ادامه داد: حادثه لبنان ثابت کرد که از این به بعد پیشرفت‌های علمی و تکنولوژی در جنگ‌ها حرف اول و حرف اصلی را خواهد زد منطقه تدریجاً از سلاح‌های سنتی خارج و به طرف سلاح‌های جدید از نوع هوش مصنوعی، سایبری و سامانه‌های خاص الکترونیکی خواهد رفت تازه این اول ماجرا است در آینده انواع جنگ‌های جدید بیشتر از این خودش را نشان خواهد داد دشمن در آینده ممکن است داخل موبایل و سایر وسایل ارتباطی بشود و از آن طریق ضربه وارد کند تصور شود اگر این حمله با به کارگیری آیفون صورت می‌گرفت چقدر انسان بی گناه کشته می‌شد؟ اگر یکی از این پیجر‌ها در داخل هواپیما‌ها و در هنگام پرواز منفجر می‌شدفاجعه وحشتناک می‌شد و اسرائیل از این جنایت‌ها هیچ ابا ندارد در این ماجرا ثابت شد که ما باید تفوق علمی در صنایع نظامی و دفاعی داشته باشیم دانشگاه‌ها آستین بالا بزنند و دولت محترم از مهاجرت مغز‌ها و نخبه‌ها بجد جلوگیری کند وزارت دفاع در این خصوص نقش بسیار خطیری دارد.
 
آیت الله عاملی تأکید کرد: از این به بعد اطمینانی به هیچ وسیله الکترونیکی نیست تلفن، تلویزیون، موبایل، تب لت، لپ تاپ، فاکس و… همه اینها می‌تواند آالت قتاله یا وسیله جاسوسی باشد شرف، اخلاق و مروت نیز دفن شده است این نتیجه حاکمیت اوباش، اوغاد و اراذل بر دنیاست.
 
امام جمعه اردبیل گفت: اهل تحقیق و تحلیل می‌گویند این فاجعه نتیجه مساعدت آمریکا و دستور آمریکاست آمریکا هم تکنولوژی را داده و هم خودش زمان اجراء را تعیین کرده است آمریکا راضی نبود نتانیاهو، گالانت را بردارد ولی نتانیاهو زیر بار نمی‌رفت و اصرار بر رفتن او می‌کرد آمریکا این فاجعه را درست کرد تا نتانیاهو را در برابر عمل انجام شده قرار دهد.
 

تهاتر نفت برای تکمیل پروژه‌های منطقه مغان نیازمند مجوز پزشکیان است

 
نماینده ولی فقیه در استان اردبیل با اشاره به تصادفات اخیر در جاده مغان تصریح کرد: جاده مغان دوباره فاجعه آفرید در عرض یک ماه چند خانواده داغدار شد از یک خانواده ۴ نفر فوت و یک طفل بدون خانواده ماند. این برای ما بسیار سخت است طلب پیمانکاران اگر داده نشود امیدی به پیشرفت کار نیست یک پیمانکار خارجی با سابقه و مقتدر می‌گوید اگر نفت به ما داده شود هم جاده مغان، هم راه آهن مغان، هم انتقال آب شرب از خزر، هم جاده مواصلاتی جنوب استان و هم هزاران مسکن ملی را بدون پول و فقط با تحویل نفت در اسرع وقت انجام می‌دهیم.
 
سید حسن عاملی افزود: دولت ایران در گذشته با نفت پیمانکاران را در پروژه‌های بسیار بزرگ فعال کرده بود بعداً ممنوع شد اگر نمایندگان محترم اجازه فروش نفت را به صورت موردی از آقای پزشکیان بگیرند تمام پروژه‌ها به اتمام می‌رسد استان اردبیل بالاترین رای را به ایشان داده است طبعاً انتظار از ایشان انتظار خاصی است اگر با فروش نفت موافقت نمی‌شود تامین هزینه ۱۸۰ کیلومتر جاده استاندارد آنچنان برای دولت سخت نخواهد بود.
 
وی تصریح کرد: تمام شهر‌های مرزی استان حق دارند از مزایای منطقه آزاد برخوردار باشند گرمی مشکین شهر نمین پارس آباد واصلاندوز در منطقه اصلاندوز ۶ هزار هکتار زمین که منطقه آزاد ارس می‌خواست تصرف کند باید به منطقه آزاد استان ملحق شود تا حال در بیله سوار ۸۰ هکتار زمین تملک شده در حالی که هزاران هکتار لازم است بنابراین باید به طرف پارس آباد و گرمی توسعه یابد این نکات حتماً مد نظر نمایندگان و مدیریت ارشد استان و مسئولین کشوری مناطق آزاد قرار گیرد.
 

خواب صهیونیست‌ها تعبیر نخواهد شد

 
آیت‌الله عاملی با بیان اینکه صلابت سید حسن نصرالله در خطابه روز گذشته نتیجه خوبی داد، اظهار کرد: آمریکا به محض پایان سخنرانی اعلام کرد که جنگ از غزه فراتر نخواهد رفت و صهیونیست‌ها به لبنان ورود نخواهد کرد.
 
وی اضافه کرد: سید حسن نصرالله اعلام کرد که صهیونیست‌هایی فراری از شمال سرزمین‌های اشغالی هرگز به شهرک‌ها بر نخواهند گشت، مگر اینکه جنگ در غزه تمام شود و صهیونیست‌ها از غزه بیرون بروند که این سخن برای نتانیاهو بسیار سنگین بود؛ چون در غزه دستاورد ندارند و می‌خواهند اعاده اسکان آوارگان صهیونیست را برای خود دستاورد کند و از سوی دیگر با فرار شهرک‌نشین‌ها هزینه بسیار سنگینی برای دولت صهیونیستی ایجاد شده و اداره آنها برایشان کمرشکن است.
 
امام‌جمعه اردبیل گفت: با صلابت حزب‌الله، آمریکا به صهیونیست‌ها پیشنهاد داد که برای پایان یافتن حمله‌ها مرز لبنان و اسرائیل تغییر پیدا کند و آنها اراضی اشغالی را به لبنان برگردانند که این نشان می‌دهد زبان آمریکا و اسرائیل فقط قدرت و قوه قهریه است و از سویی این پیشنهاد آمریکا جایگاه بسیار بزرگی برای حزب الله در میان ملت لبنان درست کرد.
 
عضو مجلس خبرگان رهبری افزود: برخی می‌گویند هدف صهیونیست‌ها از حمله تروریستی به لبنان و ترور شهید هنیه در ایران شعله‌ور ساختن یک جنگ بزرگ در منطقه بود تا ضمن جنگ فراگیر از مهلکه جان سالم به‌در ببرند، ولی این جنگ اتفاق نخواهد افتاد و خواب رژیم اشغالگر صهیونیستی تعبیر نخواهد شد، هرچند آنها تن‌ها برای افساد تلاش خواهند کرد.
 
آیت الله عاملی با اشاره به آیه ۶۴ سوره مائده بیان کرد: پس از این همه جنایت صهیونیست‌ها خداوند تکلیف مسلمان‌ها را بر اساس آیه ۱۰۴ سوره نساء این گونه تبیین فرموده است که دشمن را رها نکنید و او را دنبال کنید، سست نشوید و اگر ضربه دیدید، آنها نیز ضربه دیدند؛ با این تفاوت که شما به رحمت خداوند امید دارید ولی آنها امید به خداوند ندارند.
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار