
«ابراهیم علیپناه» مدیرکل پست استان لرستان در گفتوگو با خبرنگار تابناک در استان لرستان، ضمن تبریک روز جهانی پست، اظهار کرد: روز جهانی پست فرصتی است برای قدردانی از سازمانی که قرنهاست شریان حیاتی ارتباطات در جوامع بشری بوده است. از نامههایی که پیام عشق، خبر و همدردی را منتقل میکردند تا بستههایی که امروزه دنیای تجارت الکترونیک را به خانههای ما میآورند، پست همواره نقشی بیبدیل در پیوند دادن انسانها و تسهیل زندگی آنها ایفا کرده است.
وی با اشاره به فعالیت ۶۵ توزیع کننده پستی و ۲۵۰ نمایندگی پستی و آیسیتی روستایی در استان افزود: پست استان لرستان با حرکت به سمت خدمات هوشمند و دیجیتال، از روشهای سنتی فاصله گرفته و به یکی از ادارات پیشرو در ارائه خدمات نوین ارتباطی تبدیل شده و روزانه به طور میانگین بین ۸ تا ۱۰ هزار مرسوله توزیع و بیش از ۵ هزار مرسوله پذیرش میشود، علاوه بر این مراجعه روزانه ۱۰ تا ۱۲ هزار نفر به ادارات پست این سازمان را به یکی از پر مراجعهترین دستگاههای اجرایی استان تبدیل کرده است.
مدیرکل پست استان لرستان، با اشاره به نقش پست در تسهیل زندگی شهروندان، تصریح کرد: تحویل شناسنامهها در کمتر از ۷۲ ساعت درب منزل، نمونهای بارز از این تحول است که پیش از این ممکن بود تا دو ماه به طول انجامد. این خدمات، علاوه بر صرفهجویی در وقت شهروندان، به کاهش ترددهای شهری و در نتیجه، کاهش آلودگی هوا نیز کمک شایانی میکند. علاوه بر این، پست با همکاری با دانشگاه علوم پزشکی در زمینه غربالگری و مشارکت در طرح نهضت ملی مسکن، نشان داده که میتواند نقش موثری در خدمترسانی به جامعه ایفا کند.
وی با معرفی طرح «پست سبز» تشریح کرد: در اجرای طرح پست سبز کدهای الکترونیکی جایگزین رسیدهای کاغذی میشود، با اجرای این طرح علاوه بر کاهش مصرف سوخت و تردد غیرضروری از قطع حدود ۴۸ درخت تنومند در سال جلوگیری خواهد شد، در همین راستا پست استان در حال حذف کامل امضای دستی و استفاده از «کد پیاودی» است، این کد رمز به گیرنده ارسال میشود و به منزله امضای الکترونیکی است.
علیپناه با اشاره به ارسال ۶۰ تن مرسوله از تولیدات کشاورزی محصولات بومی به سراسر کشور در یک سال گذشته، بیان کرد: در یک سال گذشته (از مهر ۱۴۰۳تا مهر ۱۴۰۴) ۶۰ تن مرسوله پوستی حاوی تولیدات کشاورزی و محصولات بومی استان لرستان، از جمله: قالی و قالیچه، عسل، گردو، داروهای گیاهی، برنج، انار و دیگر موارد نیز از طریق پست به اقصی نقاط کشور ارسال شده است.
مدیرکل پست استان لرستان در پایان با اشاره به رضایتمندی ارباب رجوع، یادآور شد: پست استان لرستان با راهاندازی سامانههای اینترنتی (eop.post.ir)، شماره تلفن ۱۹۳ و ارسال پیامکهای نظرسنجی، تلاش میکند تا به طور مستمر بازخورد مردم را دریافت کرده و کیفیت خدمات خود را ارتقا بخشد. این ارتباط دوسویه، تضمینکننده حفظ اعتماد و همراهی مردم با این سازمان است.
انتهای پیام/