صنایع آلاینده اردبیل کاهش یافته است

مدیرکل حفاظت از محیط‌زیست استان اردبیل به کاهش صنایع آلاینده استان در سال‌های اخیر اشاره کرد.
کد خبر: ۴۵۳۳۶۲
تاریخ انتشار: ۱۳ تير ۱۳۹۶ - ۱۶:۳۴ 04 July 2017
به گزارش تابناک : محمد خداپرست تصریح کرد: تعداد صنایع آلاینده به دلیل تشدید نظارت و بازرسی و همچنین فرهنگ‌سازی در این راستا با کاهش همراه است.

وی به فعالیت سه آزمایشگاه معتمد با محیط‌زیست استان به منظور ارزیابی آلایندگی واحدهای تولیدی اشاره کرد و گفت: خود واحدهای تولیدی نیز مکلف به خود اظهاری هستند.

مدیرکل حفاظت از محیط‌زیست استان با اشاره به اینکه در سال گذشته هزار و ۸۵۱ مورد بازدید از صنایع آلاینده انجام شده است، اضافه کرد: به واحدهای متخلف ۳۱۲ مورد اخطاریه صادر شد.

وی اضافه کرد: برخی از واحدها با اصلاح ایرادات و کاهش آلایندگی خود از لیست صنایع آلاینده خارج شده‌اند و برخی به دلیل اینکه اصلاحات را اعمال نکرده‌اند موظف به اختصاص یک درصد از فروش خود به امور مالیاتی هستند.

به گفته خداپرست هر واحدی که صنایع آلاینده محسوب می‌شود یک درصد از فروش خود را صرف جبران صدمات زیست‌محیطی می‌کند و هر چند این مبلغ اندک است اما به عنوان اهرم فشار واحدهای متخلف مورد تأکید است.

مدیرکل حفاظت از محیط‌زیست استان تأکید کرد: در صورتی که میزان آلایندگی بالا باشد، واحد تولیدی تعطیل می‌شود که سال گذشته شاهد تعطیلی پنج واحد بودیم.






منبع : مهر 
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار