شبکه مازندران و پخش ۱۳ هزار دقیقه برنامه سازی ویژه دهه اول محرم

عملکرد شبکه مازندران در دهه اول محرم

خبر مازندران در دهه نخست محرم، با پخش ۲۸۵ دقیقه خبر تلویزیونی و ۱۸۰ دقیقه خبر رادیویی، ارتباط زنده با شبکه رادیویی فرهنگ و شبکه پیام، پوشش مراسم عزاداری شهر‌ها و روستا‌های استان و نیز بارگذاری اخبار و گزارش‌ها در سایت و کانال خبرگذاری مرکز مازندران، در این ایام پرکار بود.
کد خبر: ۵۰۴۹۱۱
تاریخ انتشار: ۱۶ مهر ۱۳۹۶ - ۰۸:۵۰ 08 October 2017

به گزارش تابناک مازندران ، صدا و سیمای مرکز مازندران بیش از ۱۳ هزار و ۷۰۰ دقیقه برنامه به مناسبت گرامیداشت قیام حسینی در دهه نخست محرم تولید و پخش کرده است.

بر اساس این گزارش، روابط عمومی صدا و سیمای مرکز مازندران اعلام کرد: این مرکز در حوزه‌های صدا، سیما و خبر همچون سال‌های گذشته با پخش ویژه برنامه‌های مناسبتی، مبادرت به پخش مراسم عزاداری و دسته روی مردم استان در مساجد، تکایا، مجالس روضه خوانی، سخنرانی و مداحی، مبادرت کرده است.


همچنین برنامه‌های مستند‌های عاشورایی، گزارش آداب و سنن ویژه محرم در مناطق مختلف استان، نغمه‌های عاشورایی، گزارش آئین تعزیه و بررسی آن با حضور کارشناسان، نمایش‌های محلی، کلام عاشورایی از بیان شخصیت‌های کشوری و استانی و مراجع معاصر، پیرغلامان حسینی وگفتگو با کارشناسان مذهبی، از دیگر برنامه‌های تولید وپخش شده در این ایام بوده است.


صدای مازندران، نیز با تولید و پخش بیش از ۴۵۰۰ دقیقه، سهم عمده‌ای در پاسداشت دهه اول محرم داشت.


در این شبکه رادیویی ویژه برنامه‌هایی چون: چراغ هدایت، ماه غربیان، سخنرانی مذهبی، بیرق عشق، طلوع سرخ، آئین محرم و نمایش رادیویی مسافران مهتاب به پوشش عزاداری‌ها و مراسم ویژه محرم به خصوص تاسوعا و عاشورای حسینی پخش شد.


سیمای استانی نیز با پخش ۸۷۵۰ دقیقه به ویژه برنامه هایی، چون بصیرت عاشورایی، شور و شین، خورشید برنیزه، میراث مرثیه، مستند‌های بومی، مرثیه عشق، پخش زنده همایش شیرخوارگان حسینی به پوشش مراسم عزاداری شهر‌ها و بخش و روستا‌های غرب و شرق استان پرداخت.


همچنین معاونت خبر مازندران در دهه نخست محرم، با پخش ۲۸۵ دقیقه خبر تلویزیونی و ۱۸۰ دقیقه خبر رادیویی، ارتباط زنده با شبکه رادیویی فرهنگ و شبکه پیام، پوشش مراسم عزاداری شهر‌ها و روستا‌های استان و نیز بارگذاری اخبار و گزارش‌ها در سایت و کانال خبرگذاری مرکز مازندران، توانست به موضوعات مهم محرم چون: هدف قیام امام حسین (ع)، نهضت عاشورا، هدف از عزاداری ها، پوشش عزاداری‌های شهرستان ها، روستا‌ها و بخش ها، امر به معروف و نهی از منکر در قیام امام حسین (ع)، نماز ظهرعاشورا، حضور مردم در عزاداری‌ها بپردازد.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار